אל תזלזלו בנזק שמתלונן כרוני יכול לעשות לעסק שלכם. ישנם ימים בהם העובדים לא מפסיקים להתלונן על כל דבר. בבתי עסק רבים, "אומללות אוהבת חברה" וזו בעיה רצינית לבעלי עסקים קטנים.
זה יכול להוריד את המורל של העובדים ולהשפיע על רמת הפרודוקטיביות של העובדים. בסופו של דבר, זה יחלחל ויגיע עד ללקוחות שלכם וכתוצאה מכך, תהיה ירידה במכירות ובשירות.
שליליות נפוצה מאד במקומות עבודה. לפי ג'ים הארטר, חוקר ראשי בחברת Gallup המתמחה בניהול מקומות עבודה, 18% מהעובדים האמריקאים מתלוננים בצורה אקטיבית על מקום עבודתם.
אנחנו לא מדברים על עובד שבא מדי פעם לדבר על נושא שמטריד אותו. אנחנו מדברים על מתלוננים כרוניים, שאומרים רק דברים שליליים על הכל. למרות שנראה כי קל יותר להתעלם מהם מאשר לנהל איתם מו"מ, הדבר הכי גרוע שאתם יכולים לעשות זה להתעלם מהם. להלן 7 צעדים שיסייעו לכם לעצור את השליליות המקיפה את החברה שלכם.
קבעו פגישת עבודה
אל תפנו אל המתלוננים הכרוניים במסדרונות או תתנו להם לקפוץ למשרד שלכם באופן ספונטני כדי לדון בנושא מסוים. אם אתם שומעים עובד מתלונן, הזמינו אותו לפגישת עבודה רשמית כך שזה לא יפריע לפרודקטיביות שלכם. קבעו זמן מוגבל לישיבה, לא יותר מ-15 דקות. ציינו את זה בהתחלה ועמדו בזה.
הביעו אמפתיה
זה הצעד החשוב ביותר מפני שהמתלוננים בעיקר רוצים שיקשיבו להם ובד"כ מציגים בעיה שאין לה פתרון קל בטווח הקצר. אם תביעו אמפתיה, זה לא אומר שאתם מסכימים איתם.
הראו הערכה
אחרי שהקשבתם לתלונה, הודו למתלוננים שהעלו את הנושא לתשומת ליבכם. אל תשפטו את תוקף הנושא אפילו אם אתם מאמינים שהם טועים.
אל תעודדו אותם
אל תבזבזו זמן בניסיון לשכנע את המתלוננים שהדברים אינם גרועים כפי שהם נראים או שכל מה שמדאיג אותם זה לא באמת בעיה. לא תצליחו לשנות את דעתם בפגישה אחת קצרה. יתכן שהם יחיו את חייהם מנקודת מבט של "מתלוננים".
בקשו פתרון
דרשו מהמתלוננים שכל תלונה שלהם תגיע עם פתרון ריאלי. אם התלונה היא על עובד אחר, בקשו מהמתלוננים לדבר ישירות עם אותו עובד ולא לערב אתכם. שאלו את המתלוננים האם הם יכולים לפתור את הבעיה לבד ללא התערבות. מעל לכל, אל תקחו את האחריות לפתירת הבעיות שלהם.
שאלו אותם האם הם רוצים לשמוע את דעתכם
יכול להיות שזה יגיע אליכם כהפתעה אך למעשה הם לא מעוניינים בפתרון. רוב המתלוננים הכרוניים רק רוצים שישמעו אותם ולא רציניים לגביי מציאת פתרון לבעיות שלהם.
הסיחו את דעתם
גרמו למתלוננים לדבר על דברים אחרים שקורים במשרד ולהתמקד בנושאים אחרים מלבד נושא התלונה.
הטיפים שלהלן לא תמיד עובדים, אך הם יעזרו לכם לבלום את שליליות העובדים מלהתפשט לעובדים אחרים. אם המתלוננים לא מפסיקים להתלונן, יכול להיות שהגיע הזמן לפטר אותם, שאלו אותם "האם הם יהיו מאושרים יותר לעבוד במקום אחר?"