תקציר מאמר מתוך אתר
פתיחת עסק קטן מאפשרת ליזמים ללכת בעקבות התשוקה שלהם, להיות ה"בוסים" של עצמם ולבנות את הרעיונות שלהם. עסקים קטנים הם עמוד השדרה של הכלכלה.
חשוב לזכור שפתיחת עסק חדש זה עסק יקר, אך אתם לא חייבים לשדוד בנק או לרוקן את כל חשבונות החיסכון שלכם. למעשה, יש 4 אסטרטגיות מרכזיות שתוכלו להשתמש בהן כדי להתחיל עסק חדש בהתאם לתקציב שלכם.
1. ערכו מעקב אחרי ההוצאות שלכם
כל מי שמתכנן להקים עסק חדש חייב לעקוב אחרי ההוצאות שלו מנקודת ההתחלה. בעל עסק חייב לעקוב אחרי כל הוצאה, החל מרכישת ציוד, ריהוט ואספקה ועד להוצאות פרסום ושיווק, הוצאות לעורכי דין, הוצאות מיתוג ועיצוב ועוד. לכל חברה יש את ההוצאות ההתחלתיות לא משנה אם היא גדולה או קטנה.
שמירה על תיעוד ההוצאות מאפשרת לבעלי עסקים לעקוב אחר ההוצאות המיותרות. הרשומות יכולות גם לשמש כראיה משפטית במקרים של מאבק משפטי. בנוסף, אם תשמרו את כל הקבלות שלכם כתיעוד במקום מוגן, יהיה לכם יותר קל לחשב את המיסים שלכם בסוף השנה.
טכנולוגיית הענן הפכה את ההיבט הזה של העסק לקל יותר מתמיד. לדוגמא, אתם יכולים לחסוך במידה ניכרת באמצעות הרשמה לתוכנת ניהול מלאי מקוונת, להזמין אפליקציה המשתלבת עם תוכנת הנהלת החשבונות שלכם ומאפשרת לכם לעקוב אחר הוצאות העסק והשכר וכן להזמין לנהל את המשלוחים שלכם – הכל בתוכנה אחת.
למעשה, כיום מפותחים יישומים עסקיים מבוססי אינטרנט שיכולים להשתלב בקלות רבה בפעילות העסקית שלכם, החל משיווק ועד לניהול פרויקטים, תחת פלטפורמה אחת.
2. העסיקו קבלני משנה
העסקת קבלני משנה כמו רואי חשבון זו אסטרטגיה טובה לחסכון בכסף עבור עסקים קטנים. קבלני המשנה יכולים לסיע לכם לגלות הטבות מס שלא הייתם מודעים אליהם בהתחלה. הם גם יכולים לסייע לכם לעקוב ביעילות אחר ההוצאות השוטפות של העסק שלכם.
אתם מעסיקים את הקבלנים רק לפרק הזמן שידרש לביצוע העבודה. אתם לא צריכים לשלם להם ביטוח לאומי או להציע להם הטבות כמו חופשה בתשלום והכי חשוב, אתם לא צריכים להוסיף אותם להתחייבויות השכר שלכם.
3. קבעו סדרי עדיפויות
צרו רשימה של כל הפריטים שאתם צריכים כדי להתחיל את העסק ולתפעל אותו ביעילות, כולל ציוד מיחשוב, ציוד משרדי, ריהוט ותוכנות לניהול העסק. ערכו חישוב של התקציב שאתם צריכים לדברים הנחוצים לעסק, קחו בחשבון הלוואות ומענקים שאתם מקבלים מחברים ומארגונים. התקציב צריך להצביע על ההוצאות הצפויות במהלך תהליך הקמת העסק.
אם אתם צריכים להפחית חלק מהוצאות ההקמה של הסטארט אפ שלכם, נסו לדחות את הרכישה של הדברים שאינם דחופים. זה כולל רכישות שלא נחוצות עד לרגע פתיחת העסק לקהל הלקוחות. את הרכישות שאתם מבצעים לאחר פתיחת העסק אתם יכולים לרשום בשנה הראשונה במלואם וכך לא תצטרכו להפחית אותם במהלך השנים הבאות.
4. ניכויים
בעלי עסקים קטנים יכולים למחוק כמות משמעותית מעלויות ההקמה וההוצאות הארגוניות שלהם בשנה הראשונה של העסק שלהם. לדוגמא, יזם יכול למחוק 10,000$ מעלויות הקמת הסטארט אפ שלו אם ההוצאות חורגות ועוברות את ה-50,000$.