המאמר באדיבות "הכל למשרד"
תחום הטכנולוגיה התפתח בצורה ניכרת במהלך השנים האחרונות ונראה שהפרסום עבר לרשת. אך לפני שתינטשו את שיטת הפרסום המסורתית הוותיקה, קראו את המאמר הבא.
השתלטות הטכנולוגיה
המחשבים הניידים, הסמארטפונים, הטאבלטים וכו' הפכו להיות חלק בלתי נפרד מחיינו והובילו להתפתחות של שיטות שיווק מגוונות- בתי עסק וחברות הקימו אתרי אינטרנט, הקידום האורגני, הקידום הממומן, הסרטונים, ההפצה ברשתות חברתיות, ההפצה במיילים, הלינקים וכו' התפתחו ונראה כי שיטות השיווק רק ימשיכו להתקדם.
למרות העובדות הללו והיכולת העצומה של האינטרנט לקדם בעלי עסקים, משרדים וחברות אין לשכוח את שיטות השיווק הקודמות- הטלוויזיה, הרדיו וכמובן- העיתונים והעלונים וחשוב מאוד להשתמש גם בהן.
מעדיפים את הנייר
למרות שרבים מאיתנו מתעדכנים בנוגע לחדשות וקוראים כתבות שונות באמצעות האינטרנט, עדיין יש קהל נרחב לעיתונות המודפסת ובעיקר לארבעת העיתונים המובילים- הארץ, מעריב, ידיעות וישראל היום.
מעבר להרגל לשבת ולקרוא עיתון בבוקר או להתעדכן בנעשה במהלך נסיעה ברכבת או באוטובוס וכו' מעדיפים אנשים רבים את המגע של העיתון ואוהבים לדפדף בו- ממש כמו שאנשים רבים אוהבים לקרוא ספרים שאינם מופיעים באינטרנט.
גם לעלונים יש יתרונות- קל להפיץ אותם- במרבית המקרים הם מגיעים אל הלקוחות הפוטנציאליים דרך תיבת הדואר, ניתן לחלק אותם במקומות הומי אדם והם ממוקדים מאוד כך שניתן לקרוא אותם במהירות. בצורה זו מקבל בית העסק חשיפה רבה. מעבר לזאת, ניתן להדפיס את העלונים בקלות- כל מה שצריך לעשות זה לפנות אל מכון העתקות מקצועי.
עלות הפרסום בעיתונים
מרבית הרווחים של העיתונים מגיעים מפרסום ולכן הם מעודדים את הלקוחות לפרסם בהם. אחד היתרונות המרכזיים של פרסום בעיתון הוא שהפרסום מגיע לקוראים רבים (בין עשרות אלפי לקוחות פוטנציאליים ועד מאות אלפי לקוחות פוטנציאליים), כאשר כמות החשיפה תלויה בסוג העיתון.
בשל הסיבה הזו עולה המחיר של הפרסום בעיתונים המרכזיים. מחיר הפרסום תלוי בסוג העיתון, מיקום המודעה, גודל המודעה וצבע המודעה- מודעה בשחור לבן או מודעה בצבע.
במידה והמודעה גדולה וצבעונית עשויה הופעה אחת לעלות אלפי שקלים ובמידה והיא מופיעה מספר פעמים עשוי המחיר להגיע לאלפי שקלים, במידה והעסק מפרסם את המוצר או השירות בעמוד השער יהיה המחיר גבוה מאוד. במילים אחרות- ככל שהמודעה תהיה אפקטיבית יותר- כך יעלה מחירה.
יתרונות וחסרונות של פרסום בעיתונים המרכזיים
כפי שציינו, מחירי הפרסום בעיתונים המרכזיים גבוהים ביותר ולכן רצוי לבחון את הכדאיות באמצעות אנשי מקצוע ולבחור באסטרטגיה פרסומית יעילה אשר תמקסם את יעילותו של הפרסום.
למרות העלות הגבוהה מחליטים בעלי עסקים רבים לפרסם את שירותיהם בעיתונים, בצורה זו הם מקבלים חשיפה רבה בכל הארץ ומגיעים למגוון קהלי יעד,. כמו כן, הם יכולים למתג את השירות או המוצר בצורה יעילה ולמרות שהמחיר גבוה הוא לא מגיע לעלויות של הקמפיינים בטלוויזיה.
החסרונות של פרסום העסק בעיתונים המרכזיים הם שהמחירים גבוהים, המודעות עלולות "להיבלע" בתוך שפע המודעות האחרות ולהקטין את החשיפה וקשה להעריך את כמות הקוראים והחשיפות. כמו כן, קשה למקד את הפרסום כך שיגיע לאנשים הרלוונטיים.
אז מה לעשות? לפרסם בעיתונים המרכזיים או לא?
במידה ויש לעסק תקציב לפרסום בעיתונים המרכזיים מומלץ לפרסם בעיתון אך לא להתמקד רק בו אלא להיעזר באפיקי פרסום נוספים- כמו למשל: עלונים, אינטרנט ועוד. השילוב בין כמה אפיקים כשחלקם זולים יותר וחלקם יקרים יותר יהיה הפרסום הטוב ביותר.