חברות ועסקים מכל הסוגים ניצלו את ההזדמנות ליצור מערכת יחסים עמוקה ומשמעותית עם לקוחותיהם באמצעות הרשתות החברתיות.
לבתי העסק יש מספר רב של חשבונות ברשתות החברתיות השונות, לרבות טוויטר, פייסבוק, לינקדאין, גוגל פלוס וכו'.
בכל פעם שנפתחת רשת חברתית חדשה כמו פינטרסט, בתי עסק ממהרים להיצטרף אליה מבלי לחשוב האם הרשת החברתית מתאימה לאסטרטגיה העסקית שלהם או לציפיות הלקוחות.
מדיה חברתית אינה נחשבת ליעד אלא לחלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה העסקית של בית העסק. המדיה החברתית מעלה את שביעות רצון הלקוחות, מחזקת שיתופי פעולה ויכולה להגביר את סך ההכנסות של החברה.
"חשוב להבין מה הלקוחות שלכם רוצים ומה הם מצפים מכם. הבנת הלקוח מהווה את הבסיס לאסטרטגיה העסקית ולמטרות החברה. המדיה החברתית הופכת להיות כלי לביצוע של האסטרטגיה העסקית.
קייטי קיים, מנהלת השיווק של חברת ליתיום טכנולוגיות אומרת שבשנה האחרונה, המומחים למדיה החברתית קוראים לחברות ועסקים לחשוב מחדש על איך לספק את ההבטחה החברתית.
למרות שלחברת ליתיום יש שורשים בניהול שווקים קהילתיים, החברה הודיעה כי תשיק אפליקציה חדשה שתתחיל לפנות ללקוחות ברשתות החברתיות. האפליקציה מסוגלת לנפות מיליוני הודעות המתקבלות ברשתות החברתיות, לזהות את המשתמשים ולנווט באופן אוטומטי כל הודעה ליעדה על בסיס התוכן ודפוסי התנהגות של הגולשים.
ליתיום שילבה אינטגרציה מלאה של האפליקציה עם מערכות ה-CRM, כגון SAP וסיילספורס על מנת לספק מבט של 360 מעלות על הלקוח. השילוב איפשר להתאים את ההודעות למסד הנתונים, ללקוחות וללקוחות פוטנציאליים. בנוסף, החברה הכריזה על שותפות עסקית עם חברות VMware, Shoutlet ו- SapientNitro המתאימות חבילות שיווק חברתי בהתאמה אישית, באמצעות חשיבה מחוץ לקופסא. כדי לסייע ללקוחות להבין את היתרונות של המדיה החברתית, ליתיום פיתחה בשיתוף עם מר ג'פרי מור מוצר חדש בשם "טורנדו חברתי".
רוב טרקוף, נשיא ומנכ"ל חברת ליתיום הכין אסטרטגיה עסקית חדשה. טרקוף טוען שהחברה שלו מהווה סטנדרט למערכת תמיכה ללקוחות ברשתות החברתיות באמצעות מתן שירות ברמה האישית והקהילתית. טרקוף מקווה שהאסטרטגיה החדשה תכניס מעל ל-53 מיליון דולר, ותפחית חלק מגורמי הסיכון הבלתי נמנעים המגיעים עם שינוי קהל מטרה והוספת טכנולוגיות חדשות.
הרחבת הגבולות המסורתיים של הקהילה החברתית עם מטרות ברורות ואפליקציות חדשות יכולה להתבצע רק בעזרת ניתוח האינטגרציה של הלקוחות ובתי העסק ברשתות החברתיות.
התסכול מפוסטים ללא תגובות, קידום ציוצים וחוסר ROI, פותח את הדלת לקבלת פרקספקטיבה חדשה לגבי תפקידה של המדיה החברתית וכיצד לספק ללקוחות את החוויות שהם רוצים.
זכרו שלקוחותיכם אחרי הכל, שולטים בגורל העסק שלכם.