כשאדם ממוצע נכנס לאתר אינטרנט, בדרך כלל הוא נשאר בעמוד פחות מדקה. ישנם גורמים רבים המניעים את המבקר לעזוב את האתר וכן ישנם גורמים המניעים את המבקר לשוב ולבקר בעמוד מסוים.
טרומן הדינג הינו מייסד אתר עיצוב אתרים TruInteractive. טרומן ועובדיו יצרו כלי שאלות תשובות הנעזר במשוואה מתמטית כדי להחליט איזה שירותים האתר שלכם צריך. למרות שהכלי פועל לפי נקודת מוצא שכל אתר הוא ייחודי, רוב הגולשים חושבים בצורה דומה: "תנו לנו תוצאות מהירות והעניקו לנו סיבה לבקר את האתר שלכם".
טרומן מספק 7 טיפים איך למשוך גולשים לאתר האינטרנט שלכם:
1. צרו עיצוב מושך
רושם ראשוני אומר הכל, לא משנה כמה הישגים יש לכם או כמה שירות הלקוחות שלכם טוב, אם האתר שלכם לא אסתטי, אנשים לא ישארו בו. הסיבה העיקרית שאנו רואים עיצוב גרוע זה בגלל סדר עדיפות לקוי של בעל האתר או בשל חוסר במשאבים.
ברחבי האינטרנט ישנם מאמרים המציינים דרכים ליצירת עיצוב אפקטיבי, אך קשה מאוד ליישם את עיקרי המאמרים. טרומן אומר שלפעמים אפילו למעצבים חסרים כישורים בסיסיים כדי לייצר אתרי אינטרנט מצליחים מפני שהם לא מתעדכנים במגמות העכשוויות ולא מקשיבים לעצות של המומחים בתחום.
2. העיצוב צריך לשקף את ענף התעשיה שלכם
אתם חייבים להתאים את העיצוב לעסק שלכם, למוצרים שאתם מוכרים או לשירותים שאתם מציעים.
טרומן מוסיף ואומר שאם האתר שלכם עוסק בדרכים ליצירת כסף מהבית מומלץ לעצב את האתר עם פונטים גדולים, תמונות והוסיפו הרבה תוכן. אבל אם האתר שלכם עוסק בגביית חובות, העיצוב צריך להיות בהתאם. אתם צריכים תוכן מובנה, עיצוב מודרני, פונט נקי, צבעים סולידיים ותמונות מקצועיות.
3. אתר ידידותי למשתמש
גולשים מגיעים אל האתר שלך מסיבה מסוימת, צרו אתר נגיש כך שהגולשים יוכלו למצוא את המידע שהם מחפשים במהירות וביעילות. הניווט באתר שלכם צריך להיות מובנה, פשוט וקל.
טרומן טוען שהגולשים באינטרנט הינם אנשים מפונקים וחסרי סבלנות, הם רוצים לקבל תשובות באופן מיידי.
4. בטלו את עמודי המעבר באתר שלכם
עמודי המעבר הינם דפים המופיעים לפני הצגת הדף הרצוי. לעיתים נדירות מומלץ להשתמש בסוג זה של פרסום, אבל ישנם מקרים נדירים שבהם הוא עשוי לעבוד.
עמודי המעבר משפיעים על הביקורים החוזרים באתר שלכם, לא משנה כמה מה גודל העסק שלכם. גולשים לא אוהבים שדוחפים להם פרסומות. טרומן מציין את אתר פורבס כיוצא דופן, האתר זכה לאמינות ואמון הגולשים במשך שנים ולכן הגולשים מצפים למצוא שם פרסומות.
5. נצלו את העמודים הפופולריים ביותר באתר שלכם
תעזרו בעמודים הפופולריים ביותר באתר שלכם כדי למשוך מבקרים. טרומן החל לעקוב אחרי תנועת הגולשים באתר, איזה פעולות הגולשים מבצעים באתר ובאיזה עמודים מבקרים. המעקב יכול לספק מבט פנימי למחשבות הגולשים ולגלות איזה תוכן הגולשים אוהבים.
6. בטלו את הרישום האוטומטי לאתר שלכם
טרומן טוען שלא מומלץ לדרוש מגולשים להירשם לאתר לפני שהם ראו את התוכן. ישנם מגוון אלטרנטיבות לרישום. הוסיפו את אופציית הרישום במקום אחר באתר. הדרך היחידה שבה תוכלו לדרוש הרשמה היא באמצעות הצגת מידע חדש שלא ניתן להשיג במקום אחר.
7. הוסיפו מדור שאלות תשובות
לא משנה כמה ידידותי האתר שלכם, לגולשים שלכם עדיין יהיו שאלות לשאול וצריך לצפות לשאלות הנ"ל.
טרומן מציג 3 סיבות למה כל אתר צריך מדור שאלות תשובות:
1. לכל גולש יש שאלות.
2. עמוד שאלות תשובות בד"כ נמצא בין 5 העמודים הפופולריים ביותר באתר.
3. זה מראה שאתם חושבים על צרכי הגולשים שלכם.