פייסבוק השיקה לאחרונה פיצ'ר חדש הנקרא "פוסטים מקודמים" (promoted posts). בעקבות השינויים האחרונים שביצעה פייסבוק בעדכוני החדשות (news feeds), ישנה הערכה כי רק 10% מהאוהדים שלכם רואים את הפוסטים שלכם בפייסבוק. אם תשתמשו בפיצ'ר החדש, תוכלו להעלות את אחוזי החשיפה של הפוסטים שלכם.
רוב האנשים חושבים שאם האוהדים עושים "לייק" לעמוד שלהם הם לא צריכים לשווק להם פוסטים אך למעשה סביר להניח שהאוהדים יגיבו לפוסטים רק אם הם יראו אותם.
אתם יכולים לבחור כמה כסף אתם מעוניינים לבזבז על אחוזי החשיפה של כל פוסט, אך הפיצ'ר החדש מוגבל לכמות האוהדים שיש לכם בעמוד. המחיר מתחיל מ-5 דולר לאחוזי חשיפה של 400 אוהדים ויכול לעלות בהתאם לכמות החשיפות.
להלן טיפים איך לקדם פוסטים בפייסבוק, לאחר מכן תוכלו להחליט האם אסטרטגיית השיווק שלכם יכולה להרוויח מהפיצ'ר החדש.
קידום פוסט חדש
כשאתם כותבים פוסט חדש או מעלים תמונה או וידאו לשיתוף, בתחתית חלון עריכת הפוסט יופיע הכפתור של הפיצ'ר החדש. לחצו על הכפתור ולאחר מכן יפתח חלון עם אפשרויות בחירה. אל תקדמו כל פוסט, השתמשו בפיצ'ר כדי לקדם פוסטים שיגרמו לאוהדים להגיב או לשתף.
לדוגמא, אפשר להשתמש בפיצ'ר החדש במקרים שבהם תרצו לקדם ספר או קורס הדרכה וכך תוכלו להוסיף כתובות מייל חדשות לרשימת התפוצה שלכם. כמו כן, חשוב להסתכל על פוסטים קודמים שכתבתם ולראות איזה פוסטים קיבלו את מירב התגובות. הפוסטים הנ"ל יקבלו תגובות נוספות אם הם יקודמו בעזרת הפיצ'ר החדש.
קבעו את המחיר שאתם מעוניינים להשקיע
ככל שתשקיעו יותר כסף, כך הפוסט שלכם יזכה ליותר חשיפה. זכרו שכל הפוסטים מגיעים רק לאוהדים בעמוד שלכם. תשלמו רק עבור פוסטים שיגיעו למספר סביר של אוהדים. ליד כל מחיר תוכלו לראות מהם אחוזי החשיפה המשוערים לפוסט. מילת אזהרה-, המספרים המוצגרים הינם מספרים משוערים ומספרם משתנה בהתאם לנושא הפוסט.
פרסום
לאחר שסיימתם לכתוב את הפוסט תוכלו לשמור או לפרסם אותו. אם החלטתם לקדם את הפוסט, תוכלו לראות בצד את התקציב שהחלטתם להשקיע בפוסט וכן כמה אוהדים ראו את הפוסט. בד"כ הקמפיין רץ 3 ימים.
קדמו פוסטים ישנים
אם יש פוסטים קודמים שאתם מעוניינים לקדם אותם, לחצו עליהם ולאחר מכן תמצאו את כפתור ה"קידום". בצעו את השלבים שציינו למעלה, החל מבחירת התקציב וכלה בקביעת אחוז החשיפה לפוסט ופרסמו אותו מחדש.
לא ניתן לקדם את כל הפוסטים, אבל אם יש לכם פוסט ישן שקיבל הרבה תגובות, תוכלו לכתוב אותו מחדש ולאחר מכן לפרסם אותו שנית.
בכל פוסט שתחליטו לקדם, תמיד תודאו שיש בו אלמנט שיגרום אוהדים לפעול, כגון הרשמה לרשימת התפוצה שלכם, כניסה לאתר האינטרנט שלכם, כתיבת הערות ושאלות או השתתפות בתחרות.
אם אתם לא בטוחים האם לקדם פוסטים בפייסבוק או לא, ערכו ניסוי קטן: בזבזו 5 דולר ונתחו את התוצאות של הפרסום. יכול להיות שתופתעו מתוצאות הניסוי.