תקציר מאמר מתוך אתר
הרבה יותר קל ופחות יקר לשמר לקוחות קיימים מאשר למצוא לקוחות חדשים. בהמשך המאמר רשומים 6 טיפים שיעזרו לכם לשמור על הלקוחות הנאמנים שלכם.
רישום לקוחות חדשים זה מרגש, אבל למה לעשות את כל העבודה הזאת למשוך לקוחות חדשים אם אתם תצטרכו להתחיל את כל התהליך שוב מההתחלה?
פיטר שנקמן, מחבר הספר "חברות נחמדות מסיימות ראשונות" אומר שבניית נאמנות לקוחות המביאה לקוחות חוזרים והפניות ללקוחות נוספים אינה תהליך קשה כמו שכולם חושבים. "כלקוחות, אנחנו מצפים שיתייחסו אלינו גרוע בנקודה הבסיסית ההתחלתית, אם תוכלו להתייחס ללקוחות שלכם שלב אחד יותר מזה, זה נהדר".
אז איך תוכלו לחזר אחרי הלקוחות ולגרום להם לחזור לבית העסק שלכם? להלן 6 רעיונות:
1. תנו להם משהו בחינם
כולם אוהבים לקבל דברים בחינם בגלל שזה גורם להם להרגיש מיוחדים. שנקמן מציע לתת ללקוחות חדשים, מתנת ברוכים הבאים וכך הם יעזבו עם חיוך על הפנים. "אתם צריכים להיות מסוגלים לתת ללקוחות את היכולת להיות מופתעים וכתוצאה מכך הם ישתפו את העולם במה עשיתם". כשחברה נותנת ללקוחות משהו בחינם, קל יותר ללכת ולספר לאנשים אחרים.
2. רוצים לקוחות נוספים? פשוט בקשו את זה
ג'ייסון אורבך, מנהל מחלקה בחברה להלוואות במורגנוויל, ניו ג'רזי אומר שזה נראה פשוט ומובן מאליו, אבל רוב האנשים לא עושים את זה. כשאני מדבר בטלפון עם סוכן נדל"ן על לקוח מסוים, בד"כ אני מסיים את השיחה עם "אם אני אעשה עבודה טובה, תוכל להביא לי לקוחות נוספים?".
אורבך משיג הרבה מהלקוחות שלו באמצעות הפניות מסוכני נדל"ן. הבקשה להשאיר אותו בתודעה מהצד השלישי זה המפתח המשמעותי להצלחה שלו. ובאשר ללקוחות שלא הגיעו דרך הפניות, במיוחד בתחום של ההלוואות האישיות, חשוב להזכיר להם שאתם עדיין נמצאים בסביבה במידה והם ירצו להשקיע בעוד שנה או שנתיים, או כמובן ירצו לקחת הלוואה נוספת בהמשך.
3. הקשיבו בקפידה, ונהלו מעקב אחרי הלקוחות
שנקמן אומר ש"הלקוחות שלכם יגידו לכם כל מה שאתם צריכים לדעת, כל מה שאתם צריכים לעשות זה להקשיב להם". אם תראו עניין אמיתי בצרכים העסקיים שלהם ובתחומי העניין שלהם תוכלו לנהל מעקב יותר משמעותי. אתם יכול להתקשר אליהם ולבדוק האם הם מרוצים מהמוצר או מהשירות שלכם, או שאתם יכול להעביר לכם מאמר שאולי יעניין אותם.
שנקמן מוסיף ואומר שזה כמו להיות נחמד רק בשביל להיות נחמד אבל זה תמיד יביא לכם נוכחות עליונה במוחו של הצרכן. במילים אחרות, כשהם יהיו מוכנים לעשות את הרכישה הבאה, הם ישר יחשבו על המערכת היחסים הנפלאה השוררת ביניכם.
4. הישארו בקשר עם הלקוחות
מעקב אחרי לקוחות מסתכם ברמת ההבנה שלכם היכן נמצא קהל היעד שלכם, אם אתם לא יודעים, פשוט שאלו אותם מה הדרך הטובה ביותר ליצור איתם קשר. בררו איך הם מעדיפים לקבל את המידע שלהם וכיצד ליצור איתם קשר, בין אם זה בפייסבוק או בסמס, טוויטר או שיחת טלפון. שנקמן טוען כי זה הגיוני לבזבז זמן במקום בו נמצא קהל היעד שלכם.
5. קבעו ציפיות הגיוניות וסבירות
אורבך מציע להציע לספק ללקוחות יותר ממה שהבטחת להם. רוב העסקים הקטנים עושים את הטעות הנפוצה ביותר, הם מבטיחים ללקוח את הירח רק כדי להביא את המכירה אבל בסוף הם מאכזבים את הלקוח. זה פשוט מוביל לתסכול ומביא פרסום שלילי לבית העסק שלכם.
היו כנים כשזה נוגע לעלויות, זמן אספקה או תאריך סיום משוער של פרויקט כך שתראו כמו גיבורים אם תצליחו להוריד עלויות ולספק את הסחורה לפני הזמן.
6. תגידו תודה
אורבך אומר שהוא עושה משהו קצת לא שגרתי בחברה שלו: הוא כותב מכתבי תודה אישיים בכתב יד. כיום בעידן הדיגיטלי זה כמו אמנות אבודה, לכן המחווה הזאת מראה שהשקעתם את הזמן כדי להראות את הכרת התודה שלכם.
להרוויח לקוחות חוזרים זה לא מדע טילים, זה פשוט לדעת כיצד להתייחס ללקוחות שלכם כאנשים ולא כעסקות.