באדיבות: עד עיצובים
רגע לפני שאתם מעניקים לעובדים מתנה צפויה הנה חמש סיבות טובות להשקיע במתנה שלהם. רמז: ההשקעה עוד תשתלם לכם – בגדול.
בלוח השנה של בעלי העסקים ישנם שני מועדים עיקריים, ראש השנה ופסח, בהם עליהם להחליט באילו מתנות לחג לבחור וכיצד לפנק את לקוחותיהם. ישנם כאלה שיעדיפו את המתנה הטרוויאלית והסטנדרטית, אולי אפילו יחזרו על אותה המתנה משנה שעברה.
מנגד ישנם גם כאלה שיעדיפו לפתוח קצת את הכיס ולהעניק מתנה מעט מושקעת יותר, בין אם יקרה יותר ובין אם מותאמת אישית לכל אחד מהלקוחות. לפניכם חמש סיבות טובות להשקיע במתנות החג של הלקוחות שלכם ולא לחסוך בכל מחיר – מה שברור הוא שזה ישתלם לכם.
מתנה מושקעת תניב לקוחות מרוצים
ראשית, כדאי מאוד להשקיע במתנה משום שבסופו של דבר היא תגרום להם להבין שהם עשו נכון כשבחרו בכם בתור ספקי השירות שלהם, שכן אתם יודעים לא רק לקחת את כספם אלא גם להעניק בחזרה.
חשוב לזכור שאת המילה השקעה אין לתרגם בהכרח להוצאה כספית משמעותית – כי אם לקניית המתנה שלא כלאחר יד.
השקיעו במתנה פרקטית שתביא תועלת
בהמשך ישיר לאמור בפסקה הקודמת הרי שכדאי להקפיד על רכישת מתנה המותאמת באופן אישי לצרכים או לתחביבים היחודיים של הלקוח. השקעה מסוג זה תחזק בוודאות את הקשר העסקי ביניכם בטווח הקצר ואף תחזק את הקשר האישי שעשוי להוביל בתורו להרחבת אפיקי שיתוף הפעולה בטווח הארוך.
האיכות תהפוך לסימן ההיכר שלכם
ברגע שהשקעתם בלקוח ובחרתם עבורו מתנה איכותית הרי שהאיכות תהפוך לסימן ההיכר שלכם, ותאפשר ללקוחות שלכם להבין כי עבורכם לא מדובר על עוד סיסמה ריקה מתוכן.
במילים אחרות, מתנה איכותית תבהיר ללקוח שבדיוק כמו במתנות – כך גם בעבודה השוטפת – המושג איכות הוא נר לרגליכם.
לקוח מרוצה הוא לקוח נאמן
בעידן שבו השוק הוא תחרותי מתמיד ואי-הוודאות בסביבה העסקית הופכת לדבר שבשגרה הרי שדווקא ההשקעה במתנת החג, עשויה להעניק לכם את הערך המוסף והיתרון היחסי בקרב על לבו של הלקוח בהמשך הדרך.
כיום, הלקוחות לא זקוקים לתמריץ מיוחד בכדי לעזוב משום שבכל רגע נתון יהיו בעלי עסקים שיציעו להם את מרכולתם במחיר נמוך יותר, ומכאן שאם הלקוח כבר עובד אתכם הרי שהתאמה אישית של מתנת החג עשויה לגרום לו להבין שגם בשביל חיסכון של עוד כמה שקלים – לא שווה לו לעזוב. מה שבטוח הוא שההשקעה יכולה רק להועיל – לא להזיק.
לקוח מרוצה יביא עמו לקוחות נוספים
אין זה סוד שבמדינה כמו ישראל ההמלצות שעוברות מפה לאוזן משחקות תפקיד גדול בהרבה ביצירתם של קשרים עסקיים מאשר כל פרמטר אחר. אם תשקיעו במתנות ללקוחות שלכם ולא תעדיפו את הרעיון הפשוט והמובן מאליו הרי שסביר להניח שהלקוחות שלכם לא רק יישארו אתכם לטווח הארוך אלא גם ישמחו להעניק לכם המלצה לבבית שתאפשר לכם להגדיל את מאגר הלקוחות שלכם.
לסיכום, מתנה לחג היא אולי דבר פעוט אך היא בהחלט לא דבר של מה בכך. אם תעניקו ללקוחות שלכם מתנה מושקעת – בין אם יקרה או אישית יותר, תגרמו להם להבין שאתם מעריכים אותם ורואים בהם הרבה מעבר לעוד מקור הכנסה. בשורה התחתונה, התועלת שתצמח לכם כתוצאה מההשקעה במתנות גדולה בהרבה משניתן לדמיין.
המאמר נכתב בשיתוף חברת עד עיצובים המתמחה במתנות ומוצרי פרסום לחברות.