על פי מחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת קורנל, נמצא כי רמת ההכנסה של המשק הביתי נמצאת במגמת ירידה מתמשכת החל משנת 2000 והיא תמשיך לרדת במהלך 20 השנים הבאות. מה זה אומר מבחינת העסק שלכם?
הירידה המתמשכת אינה תוצאה של המיתון הגדול, אלא טרנד המבוסס על גורמים דמוגרפיים בטווח הארוך. הירידה הינה תוצאה של הסיבות הבאות:
• רמת ההכנסה החציונית של דור ה"בייבי בום" צמחה בשנות ה-80 וה-90, אבל ב-20 השנים הבאות, הם יפרשו מעבודתם והכנסותיהם יקטנו.
• האוכלוסיות האפרו אמריקאיות וההיספניות צמחו. לשתי הקבוצות האתניות הללו בד"כ יש רמת הכנסה הנמוכה מהממוצע. אם נחשב צמיחה רק על פי נתוני רמת ההכנסה שלהם, רמת ההכנסה הכללית תרד.
כיצד אתם יכולים למנוע מרמת ההכנסה של הלקוחות הנמצאת במגמת ירידה מלפגוע בעסק שלכם?
1. שפרו את מוקד שירות הלקוחות שלכם
אפילו אם לצרכנים יש פחות כסף לבזבז, הם עדיין צריכים לבזבז כסף. צרכנים בעלי תקציב לא רוצים להוציא הוצאה נוספת בגלל שהם צריכים להתמודד עם בעיות שירות או תיקון מוצרים פגומים.
ודאו שמוקד שירות הלקוחות שלכם יעיל ויכול להציע ערבויות או אחריות על המוצרים שאתם משווקים וכך תוכלו להגביר את הביטחון של הצרכנים בעסק שלכם.
2. עזרו לצרכנים לקבל החלטות מושכלות
צרכנים זהירים יערכו מחקר שוק לפני הרכישה. כיום, זה אומר להיכנס לאינטרנט. אם החברה שלכם משווקת מוצרים גדולים כמו מכשירי חשמל ואלקטרוניקה, עודדו את הלקוחות לסקור את הדירוג והביקורות של העסק שלכם ברשתות החברתיות. עקבו אחר הביקורות עליכם וודאו שהן חיוביות. ספקו מידע רב על המוצרים שאתם משווקים באתר האינטרנט של החברה כך שהלקוחות יוכלו לקבל את כל המידע שהם צריכים.
3. פתחו תוכניות נאמנות
אם לצרכנים יש פחות כסף לבזבז, לשכנע אותם לרכוש יותר מוצרים או שירותים מכם זה המפתח לשמירה על יציבות המכירות. השתמשו בתוכניות נאמנות כדי לתגמל את הלקוחות על הרכישות שלהם ועודדו אותם לחזור אל בית העסק שלכם. יש טווח רחב של כלים המעודדים נאמנות לקוחות החל משימוש בכרטיסיות ניקוב ועד לאפליקציות סלולריות.
4. השתמשו בטכנולוגיה חדשה, חסכונית ויעילה יותר
שימוש בטכנולוגיה ישנה אולי נתפסת כמהלך חכם אך למעשה זה צעד טיפשי. יכול להיות שזה עולה לכם זמן וכסף. בחנו את המערכות, התהליכים והטכנולוגיה של בית העסק על מנת להבין היכן הטכנולוגיה יכולה לחסוך לכם כסף, זמן ועבודה. העסיקו יועץ IT או התייעצו עם מומחה טכני במידת הצורך. לדוגמא, הלקוחות יכולים לקבוע תורים דרך אתר האינטרנט של החברה במקום להתקשר לעסק שלכם.
5. הורידו את עלויות המוצר או השירותים שלכם
התחילו לבדוק כיצד אתם יכולים להוריד את העלויות של הספקים, של תהליך הייצור ושל מספקי השירותים. אולי תוכלי לנהל משא ומתן על הורדת מחירים, אולי תוכלו לייבא מוצרים מחו"ל או להשתמש בעובדי קבלן עצמאיים במקום בעובדים כדי לספק חלק משירותים שלכם.
6. צאו לשוק הבינלאומי
בעוד שרמת ההכנסה בארה"ב יורדת, רמת ההכנסה במדינות מתפתחות עולה. הרחבת העסק לשווקים בינלאומיים יכולה להגן על העסק שלכם מהתמוטטות במדינה שלכם. אם שיווק למדינות מתפתחות מפחיד אתכם, התחילו במדינה בה יש לכם קשרים אישיים או מדינה בה אנגלית היא שפה עיקרית, כמו קנדה או בריטניה. האינטרנט איפשר שיווק מוצרים בחו"ל בצורה פשוטה וקלה יותר. המשרד לסחר בינלאומי לעסקים קטנים מציע הרבה משאבים שיוכלו לסייע לכם להתחיל.
7. שנו את התמחור שלכם והציעו מוצרים ושירותים בעלות נמוכה יותר
שקלו לשנות את חבילות הרכישה של השירותים שלכם לחבילות כסף, זהב ופלטינום. כך תוכלו לפנות ללקוחות בכל רמות ההכנסה. בדרך דומה, אתם יכולים לאחד מוצרים ביחד או להציע רכישה של מוצרים משלימים. במקביל אתם יכולים גם להציע אפשרות רכישה על פי דרישה.
8. התמקדו בנישה היוקרתית
לעסקים קטנים קשה להתחרות ברמת המחיר לכן הם בוחרים ללכת לכיוון השני. תמיד יהיו לקוחות עמידים, אם תוכלו לשנות את העמדה שלכם ולספק את המוצרים או השירותים הטובים ביותר, תמיד תמצאו לקוחות שירכשו מכם.