תקציר מאמר מתוך אתר
איחוד כוחות עם חברה אחרת בעלת קהל לקוחות דומה לשלך ומוניטין רב, נעשה בשאיפה לקבל ערבות אישית מהחברה. פעולה זו הינה פעולה זולה ויעילה, המייצרת יותר חשיפות משיטות פרסום אחרות ומנטוורקינג.
באופן אידיאלי, אתה מקצץ במחצית מתקציב השיווק שלך ומשיג השפעה כפולה.
דוגמאות לקמפיינים בעלי שיתוף פעולה בין שתי חברות כוללים הדפסת הודעות מכירה משותפות, הצעת הנחות ללקוחות שקונים מהחברה שלך או מהשותפים שלך, הפקת אירועים משותפים, איחוד רשימות תפוצה, שיתוף שטח פרסום או שיתוף שטח המשרד.
חברת האשראי "ויזה" מתמחה באסטרטגיית השיווק הנ"ל. חברת האשראי משתמשת במודעות טלוויזיה כדי לשתף פעולה עם חברות המקבלות את כרטיסי האשראי של ויזה כאמצעי תשלום.
למרבה הצער, כאשר שיתוף פעולה דומה נוחל כישלון, הוא לא נשכח בקלות. קחו לדוגמא את קמפיין טיסות חינם של חברת הובר בשנת 1992. כאשר החברה בריטית הציעה להעניק ללקוחות טיסה חינם בתנאי שירכשו בסכום מסוים. החברה במהרה הוצפה בתלונות מלקוחות תובעניים שדרשו את השוברים שלהם וחשבו שהטיסות שוות יותר מהסחורה שרכשו.
בשנת 2008 חברת NBS Universal העליבה ספורטאים ברחבי העולם בכך שניסתה לשתול את הסרט "המומיה" במודעה לאולימפיאדת בייג'ינג.
בכל שיתוף פעולה בין שתי חברות עולה הדאגה האם שיתוף הפעולה ישפיע על הפילוסופיה והערכים הבסיסיים של החברה. עקבו אחרי הטיפים הבאים למניעת הבעיות שצוינו למעלה.
בחרו בקפידה
המוניטין של שתי החברות נמצא בסיכון, תודאו שאתם משתפים פעולה עם עסק אמין המציע משהו שחסר לעסק שלך, כגון מקורות טובים יותר ושווקי מטרה חדשים.
בנו שוק נישה
במאמץ למצוא דרכים יצירתיות, תשאלו את עצמכם: "אילו סוגי לקוחות אני רוצה למשוך? איפה הלקוחות מעבירים את הזמן ומבזבזים כסף?".
לאחר שתקבעו איזה אחוז מקהל היעד שלכם פוקד את החנות או אתר האינטרנט שלכם, חפרו עמוק יותר ונסו לגלות איפה הם גרים, מה הם אוהבים לאכול וכו'. שוק חדש של לקוחות יווצר מהמידע שתקבלו.
הגבילו את מספר השותפים
כאשר מדובר בהגדרת הפוטנציאל של המותג שלך, אתה רשאי להיות בררן. שקלו לערוך ניסיון של שיתוף פעולה עם חברה קטנה לטווח קצר, כגון מתן תמריצים ללקוחות שירכשו מוצרים בעסק שלך ושל שותפך במהלך תקופת מכירות שיא.
עקבו אחרי ההצלחה
בנו כלי מדידה שיאמדו את רמת ההצלחה. הוסיפו קוד מיוחד לכל קופון הנמסר בחברה של השותף שלך או הוסיפו שורת שאומרת: "שראית את המוצר בחנות X ואתה מקבל מתנה חינם". כמו תמיד, תודאו שהלקוחות שהגיעו לחברה שלך הם באמת הלקוחות שאתה רוצה שיגיעו.