אתם יכולים לחזר אחרי הלקוחות שלכם במהלך תהליך המכירה, אבל איך תצליחו לשמור על הניצוצות בטווח הארוך? הנה מספר טיפים מהמומחים.
האם אי פעם יצא לכם להתאהב במותג? אתם יודעים – כמו שהתאהבתם בלאטה דל השומן של סטארבקס, הנמצא לידכם בשולחן כל יום אחר הצהריים? או הדרך שהרגשתם לגבי נעלי מקס אייר של נייק שנעלתם כשחציתם את קו הסיום של ריצות בערים שונות? יש לכם מערכת יחסים עם המותגים האלה. עד כדי כך שהם עלולים לעורר בכם רגשות או תכונות מסוימות: המשקאות של סטארבקס עוזרות לכם להרגיש רגועים ויצירתיים, נעלי נייק גורמים לכם להרגיש בטוחים ונחושים.
מחקרים מראים כי הקשרים שאנחנו עושים עם מותגים יכולים להיות עמוקים ורגשיים כמו מערכות היחסים שאנו מנהלים עם אנשים אחרים. עם חלק מהמותגים יש לנו פלירטוט פראי וקצר. עם מותגים אחרים, אנחנו "מתאהבים" ונכנסים למערכת יחסים המניבה תועלת הדדית לשני הצדדים.
בספר "חיזור אחרי המותג: איך מותגים יוצרים מערכות יחסים חזקות ואינטימיות עם לקוחות", מומחה המיתוג טים הלורן טוען שבשוק האפקטיבי של היום אנחנו מוכרחים ליצור מערכות יחסים עמוקות, מחייבות ורגשיות עם הלקוחות שלנו. חייבים לשמור על הניצוצות בחיים במערכת יחסים ארוכת טווח ולא להתמקד ברכישה הבודדת בטווח הקצר.
חשוב לגרום ללקוחות שלכם להרגיש מיוחדים וליצור קשר בדיוק כמו שאתם עושים במערכת יחסים רומנטית. הלורן מציע מספר דוגמאות של מותגים שזכו במדליית הזהב על הפרסומות שלהם ששודרו במהלך אולימפיאדת החורף של השנה. הפרסומות שלהם בהחלט מחזרות אחרי הצרכנים.
P&G: הרימו אותם חזרה למעלה – החברה ממשיכה למשוך במיתרי הלב הרגשיים שלנו על ידי הדגשת השפעתה של "אמא" בחיים של כולנו. הפרסומת מחזרת אחרי אמהות על ידי הדגשת חשיבות תפקידה בחיים של ילדיה. גולת הכותרת המשלימה את החגיגה: "P&G הספונסרית הגאה של האימהות. הסוג הזה של ה"תודה" מאפשר לחברה לבנות מערכת יחסים חזקה עם הלקוחות.
Citibank: לכל אורך הדרך – החברה מאפשרת ללקוחותיה להחליט היכן לתרום 500,000 דולר בין מספר אפשרויות כדי לסייע לספורטאי העתיד לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם באמצעות תכנית ספורטיבית שתעניק להם השראה.
זוהי דוגמא של מותג המעצים את הצרכנים שלו, מצד אחד הוא נותן לצרכנים קול ומהצד השני תומך בספורטאים האולימפיים. החברה אומרת שהיא בוטחת בצרכנים שלה ורוצה להיות שותפה שלהם. בכל מערכת יחסים, אמון הוא אבן פינה. במקרה הזה, החברה בונה את האמון על בסיס הצרכנים שלה.
אז, איך אתם יכולים לעזור לקהל היעד שלכם להתאהב במותג שלכם? הלורן מציע מספר סודות לחיזור הלקוחות וכיצד מותגים וצרכנים מתקשרים ומתפתחים לאורך זמן.
הכירו את עצמכם
מערכת היחסים מתחילה במותג. אם אתם לא יודעים מי אתם כמותג, איך תדעו האם הלקוחות יהיו שותפים למערכת יחסים טובה? יכול להיות שיש לכם הרבה דברים טובים להגיד על המותג שלכם, אבל כדי ליצור קשר אתם מוכרחים לגלות דבר אחד שיכבוש את הלב והראש של הצרכנים שלכם. חפרו עמוק, סביר להניח שהדבר המיוחד הזה יבוא ממקומות בלתי צפויים.
הכירו את הטיפוס שלכם
לכל מותג יש את הלקוח האידיאלי שלו, מישהו שמרגיש שהמותג נוצר עבורו. הטריק של המשווקים זה לזהות את הלקוח האידיאלי, את הצרכים השימושיים, הרגשיים והחברתיים שלהם ואת ההתאמה המושלמת בין הצרכים שלהם למה שהמותג שלכם מציע.
דיבור, הקשבה ומעורבות עם הלקוח האידיאלי שלכם, יהיה חלק חיוני בקביעת המרחב הרגשי שבו המותג שלכם יוכל להבדיל את עצמו.
היו מיוחדים
הפגישות הראשונות בין המותג ללקוח מכתיבות האם למערכת היחסים יש פוטנציאל או לחלופין, אתם תישארו בשלב ההיכרות. זכרו, הצרכנים שמתאהבים במותג שלכם הופכים להיות ה"מגינים" שלכם וישפיעו על החלטת הרכישה של אחרים. חפשו את אותו משפיענים, שמעו מה דעתם וגרמו להם להרגיש מיוחדים. אתם חייבים לעבוד קשה כדי לייצר אינטימיות ביניכם.
צרו נאמנות לקוחות
בדיוק כפי שיש סיכויי הצלחה גבוהים לזוגות שהכירו אחד את השני באמצעות קשר משותף, כך לקוחות ירגישו יותר מחוברים למותג דרך המשפיענים ודרך המלצות של אחרים. תנו להם משהו לדבר עליו והלקוחות החזקים שלכם יהפכו להיות משפיענים ובסופו של דבר יהפכו ל"מגינים" של המותג שלכם שיוכלו לעזור לכם להפיץ את המותג.
העמיקו את החיבור
טפחו קשר עמוק יותר עם הצרכנים, שך שהם יתפסו את המותג כ"מותג שנעשה עבורם" וכך תוכלו ליצור מחויובות למותג שלכם. העניקו ללקוחות הנאמנים שלכם הצעות ומבצעים מיוחדים. תנו להם את ההרגשה שהם חשובים לכם.
שמרו על האהבה של הלקוחות
ככל שהמותג ומערכת היחסים שלכם מתבגרים, אתם חייבים להחיות אותם באמצעות דברים בלתי צפויים, חדשנות וחדשות. מנפו טכנולוגיה חדשה ביצירתיות, עשו מהפך למותג והוסיפו מוצרים חדשים או פיתוחים חדשים למוצרים הישנים.
פתרו משברים
בדיוק כמו במערכת יחסים אישית, לפעמים יש משברים בין הצרכנים למותג. הצורה שבה תנהלו את המשברים תקבע האם מערכת היחסים ביניכם תתחזק או תפחת. ברגע שאתם מזהים בעיה במערכת היחסים שלכם אתם חייבים לבנות תוכנית פעולה בה תהיו גלויים עם האוהדים שלכם.
לפעמים אתם יכולים להשתמש במה שאתם יכולים לראות כתקרית מצערת במערכת היחסים, כנקודת התחלה חדשה עם הצרכנים, ולעזור להם להתחבר מחדש למותג.
פרידה
לפעמים מערכות יחסים נגמרות. אתם יכולים להתחיל מערכת יחסים חדשה עם קבוצה שונה של צרכנים או שאתם יכולים להרוג את המותג ולהשתמש בלקחים שלמדתם כדי לפתח מערכות יחסים עם מוצרים שונים.