בעלי עסקים קטנים רבים נתקלים בבעיה משותפת: ברגע שיש להם יותר מדי כסף זמין, הם מחליטים החלטות מטופשות. כיום, בעידן בו בעיות פיננסיות הופכות להיות שכיחות, חברות רבות מבזבזות משאבים על קמפיינים שיווקיים חסרי מטרה, מסיבות ראוותניות ועוד.
בזמן שהכלכלה מתאוששת, ודאו שהעסק שלכם אינו נופל קורבן באחד מעשרת מלכודות השיווק הבאות:
1. בזבוז יותר מדי כסף על לוגו החברה הראשוני
לא לחינם קוראים לזה סטארטאפ, אף אחד לא יודע אם אצליחו לשרוד או לא. בזבזו סכום מועט על לוגו שילווה את החברה במהלך השנים הראשונים שלה וייצג את המותג שלכם. האלטרנטיבה: היו סבלניים, לוגואים מתפתחים עם הזמן. תוכלו ללמוד מסטארבקס והשינויים שהם ערכו בלוגו המותג במהלך השנים.
2. הוצאת הודעה לעיתונות באמצעות האינטרנט
זו עלולה להיות הוצאה יקרה מאוד ובעלת השפעה מינימלית במנועי החיפוש השונים. האלטרנטיבה: נקטו בגישה יותר ישירה, שלחו את ההודעה לאנשי קשר שלכם בעיתונים. לא רק שזו פעולה זולה יותר מהאינטרנט, יש לה יותר סיכויים להצליח.
3. רכישת שטח פרסום גדול באופן חד פעמי
עסקים קטנים רבים חסכו כסף רב כדי לבנות תצוגה או להציג באנר אחד גדול כדי ליצור ספלאש. לצערנו, חייבים יותר מרושם ראשוני כדי שהמותג שלכם יהיה בלתי נשכח. האלטרנטיבה: רכשו מודעה או באנר במקומות בהם החברה יכולה להרשות לעצמה להתפרס במספר מקומות ובמהלך תקופת זמן ממושכת. אתם חייבים לעקוב אחרי הפרסום שלכם, כך תוכלו לדעת על מה לחזור ומה לעזוב.
4. עטים וחולצות לקידום מכירות
אל תתרגשו מכך ששם החברה שלכם מופיע על פריטים אלו, סביר להניח שרוב הנמענים יזרקו אותם לפח. האלטרנטיבה: שימו את שם החברה שלכם במקומות יותר שימושיים. לדוגמא, לוחות שנה בכריכת עור או פנלים לסמארטפונים.
5. שלחו רק ספקים להשתתף בתערוכות
האירועים הללו יכולים להיות מאוד יקרים, כאשר אתם צריכים לממן את נקודת המכירה שלכם, ריהוט, משלוח, פרסים, הוצאות נסיעה, מוצרי אריזה ועוד. האלטרנטיבה: תלכו לתערוכה וקבעו פגישות עם לקוחות פוטנציאליים.
6. מחקרי שיווק
תשכחו מקבוצות מיקוד רחבות מחברות עצמאיות גדולות, הנתונים שלהם כלליים מדי כדי להיות בעלי ערך והם יותר מדי יקרים. האלטרנטיבה: ערכו סקר בקרב הלקוחות שלכם או לקוחות פוטנציאליים באמצעות כלים הזמינים באינטרנט כגון, survey monkey. הגבילו את עצמכם ל-5 שאלות שיעזרו לכם לנקוט בצעדים לקידום החברה.
7. פתיחת קמפיינים שיווקיים בגוגל (SEM)
גוגל אדוורדס יכול להיות מאוד יקר לאנשים חסרי ניסיון. בעלי עסקים קטנים רבים לוקחים את 100$ קרדיט הניתנים חינם ע"י גוגל ומבזבזים אותם תוך יום אחד. מונחי החיפוש בהם הם משתמשים הם רחבים מדי. האלטרנטיבה: השתמשו במספר מילים מועט ובעמודי נחיתה ספציפיים לקמפיינים בגוגל.
8. יצירת לידים שצוות המכירות אינו רוצה או שאינו יכול להתמודד איתם
מה המטרה ביצירת לידים שצוות המכירות שלכם לא ירצה לעקוב אחריהם? זה קורה לעיתים קרובות. האלטרנטיבה: לפני שאתם מתחילים, תכננו את תהליך קבלת הליד מרגע קבלתו אצל אנשי המכירות ועד למכירה הסופית.
9. אתרי אינטרנט שלא ניתן לעדכנם בתוך החברה
אתר האינטרנט של החברה שלא ניתן לעדכן בו תוכן חדש באמצעות אנשי החברה, יאבד במהרה את הדירוג שלו במנועי החיפוש. האלטרנטיבה: השתמשו בפלטפורמה כגון וורדפרס או דרופל. ניתן לעדכן אותם בקלות ובמינימום הכשרה.
10. ניירת משרדית מודפסת
זוכרים את 1995? אמרנו את הכל. האלטרנטיבה: הפיצו טמפלט אלקטרוני המכיל את כל פרטי החברה לשימוש כל העובדים.
קירסטין אוסולינד, נשיאת חברת Re:Invention Marketing מייעצת כי כל פעילות שיווקית חייבת להיות משויכת ליעד מדיד כלשהו. אם לא, סביר להניח שאתם לא צריכים לעסוק בשיווק. יעד מדיד יכול להיות מספר הלידים, מספר אנשי קשר חדשים, מספר פגישות, הזדמנויות, דילים או רווחים.