יזמים באופן טבעי הינם אנשים המעדיפים לבצע דברים בעצמם. זה לא בהכרח דבר רע, אך בתחום השיווק, תכונה זו יכולה לפגוע בכם. להלן 5 סיבות למה התכונה הנ"ל יכולה לפגוע בכם:
1. מה שאתם לא יודעים יכול לפגוע בעסק שלכם
אתם יכולים לקרוא ספרים המלמדים שיווק או להקשיב לגורו חכם שילמד אתכם כיצד תוכלו לשווק את החברה שלכם, אך לא ניתן להשוות את זה להעסקת צוות יועצים מוסמכים בעלי ניסיון.
אתם לא אנשי מקצוע ולכן אינכם מבינים את התחום, אם תעשו זאת בעצמכם בסופו של דבר תפגעו רק בעסק שלכם. כגון, הוספת שורת תיוג לא הגיונית, שליחת הודעה שגויה, בזבוז כספים על קמפיינים ממומנים בגוגל כאשר אתם צריכים להשקיע בתוכן שיווקי ושיפור התוצאות האורגניות או הוספת וידאו לא מקצועי לאתר שלכם.
2. בעל עסק לא יכול להיות אובייקטיבי
בעלי עסקים נלהבים נוטים להיסחף על ידי העסק שלהם – זה נותן יתרון כשמדובר בשיווק נכון? לא ממש. שיווק אפקטיבי מתחיל בנקודת מבט בלתי משוחדת. כדי להצליח בשיווק, אתם חייבים לראות בברור פגמים עסקיים וכבעלי עסק אתם פשוט לא אובייקטיביים.
3. השיווק הטוב ביותר הוא לא נוסחת קסם
ככל שבעלי עסקים קטנים מנסים לחסוך כסף ומנסים לעשות הכל בעצמם, צצים להם באינטרנט כל מיני גורואים למיניהם המציעים "שיטת שיווק מדהימה". כולם נשמעים מדהים וכולם טוענים שיש להם תוצאות מדהימות. בעוד ששיטת השיווק שלהם נשמעת נהדרת, בסופו של דבר הם יגרמו לכם לבזבז כסף מיותר.
4. שיווק נהדר דורש כישרון
שיווק מדהים הוא מדע ואמנות, אך כיום בעולם הטכנולוגי החלק הקריאטיבי נעלם. הכישרון הקריאטיבי עוזר לכם להעביר את המסר שלכם ולמכור את המוצר/ השירות שלכם.
5. שיטת "עשה זאת בעצמך" לא באמת חוסכת לכם כסף
בגלל שאתם לא מבזבזים כסף על משאבים חיצוניים, אתם עלולים לחשוב שחסכתם הרבה כסף. פשוט זכרו: "זה מה שבזבזתם אלא מה בזבזתם וקיבלתם חזרה".
שיווק מוצלח יחזיר לכם את ההשקעה שלכם ואפילו תוכלו לצאת עם רווח. כיצד להצליח בשיווק? חפשו והעסיקו מומחי שיווק כפי שעושים בעלי עסקים מצליחים. הם העסיקו מומחי שיווק כבר בשלב הראשוני של החברה, מספר חודשים לאחר השקת החברה.
אתם חייבים לחשב כמה שווה הזמן שלכם. אם תחשבו את הזמן שהשקעתם בניסיון לעשות את זה בעצמכם, תהיו מופתעים מהסכום שיצא לכם.