תקציר מאמר מתוך אתר
1. השתמשו בגוגל טרנדס
גוגל טרנדס (http://www.google.com/trends/) הוא כלי המאפשר לכם לראות את השינויים שהתרחשו במספר חיפושים במהלך הזמן. זה כלי רב ערך להשגת תחושה של התפתחות מגמה או שוק. טיפ: שימו בגוגל טרנדס מגוון מונחי חיפוש כדי לראות את הפופולריות היחסית שלהם. (אמרסון ספארטס, חברת ספארטס).
2. אתרו סימנים
כדי להבין את הענף שלכם, אתם צריכים לודא שיש לכם הבנה טובה של הטרנדים שהיו בעבר, איך וכיצד הם התרחשו. הידע הזה יתן לכם מבט פנימי של הסימנים שאתם צריכים לאתר ולנתח כדי לאתר טרנדים חדשים. (דויד ארנברג, חברת צמיחה כלכלית מוקדמת).
3. קראו לרוחב
הזדמנויות חדשות תמיד מייצגות את היכולת לשים ביחד את כל המידע שאנשים אחרים בדרך כלל לא שמים לב אליו. ככל שיש לכם יותר מידע להכניס לתהליך, כך סביר להניח שתוכלו לאתר הזדמנויות לפני שהם הופכים לטרנדים. (תרסדיי ברם, חברת הייעוץ הייפר מודרן)
4. ספקו מספר ערוצים לפניות של לקוחות
סביר להניח שתוכלו למצוא את ההזדמנויות החדשות ביותר בשוק מהלקוחות שלכם. הם יגידו "הלוואי שהייתם מוכרים את…", "הלוואי והייתם עושים את אותו הדבר אבל עם מוצר אחר", או "הלוואי שהייתם מוסיפים את האופציה הזאת".
ספקו כמה שיותר ערוצי תקשורת ללקוחות שלכם כגון, משוב, מספרי טלפון, כתובות מייל, רשתות חברתיות, סקרים וכו', הם יפתחו את העיניים שלכם להזדמנויות חדשות. (אהרון שוורץ, חברת שעוני מודיפיי).
5. זהו את "הקפיצה השנייה של הכדור"
הספר "הקפיצה השנייה של הכדור" מאת סר רונלד כהן (מקרן הון הסיכון המפורסמת אייפקס שותפים) מדבר על זיהוי הזדמנויות לפני שהן הופכות להיות מגמות ברורות בשוק. אם תצליחו לזהות את "הקפיצה השנייה של הכדור", כך תוכלו להגיע להצלחה בשוק חדש. הספר מדגיש אסטרטגיות ושיטות לניצול מגמות ושווקים חדשים. (דורן בלוך, חברת פושלי בע"מ)
6. זכרו: יש מקום ליותר מחברה אחת
יש מקום ליותר מחברה אחת בתעשיות השונות. ברגע שחברה אחת או שתיים מוכיחות שהעסק בר קיימא, זה הזמן להיכנס לשוק. (ג'וש וייס, חברת בלוגלה)
7. בדקו את הנתונים שלכם באנליטקס
זה לא משנה איך אתם בוחרים להיכנס לשווקים חדשים – הסימנים כבר מוצגים במידע של האתר שלכם. אם תסתכלו במידע הגיאוגרפי תוכלו לזהות את המיקום הפיזי של המבקרים ואת השפה שלהם. המידע באנליטיקס יכול להציג לכם מידע אחר שיעזור לכם לעשות את הצעד המשכיל ביותר שתוכלו לעשות. (לוגן לנץ, חברת אנדגון)
8. עקבו אחרי התפתחות השוק
הירשמו לפידים של RSS והתחייבו לקרוא מאמרים רלוונטיים המשפיעים על התעשיה בה אתם פועלים. חשוב ללמוד לסנן את הרעש מסביב כך שתוכלו להתמקד בטרנדים המשמעותיים בשוק והיכן הם מתרחשים. זו תהיה גם דרך מצוינת לעקוב ולזהות הזדמנויות חדשות בשוק שלא תתקלו בהם עד שיהיה מאוחר מדי. (פאזאן אלי, חברת אדסנד מדיה)