ביזנס סיטי

3 סיבות למה כדאי להתייחס לעובדים שלכם כמשפחה

אם תיישמו כמה עקרונות משפחתיים בסיסיים תוכלו להגיע רחוק ולשפר את רמת הנאמנות של העובדים שלכם, במיוחד בזמנים קשים.

כשפותחים עסק חדש, המטרה המרכזית שלכם היא להגיע לרווחים. ככל שהעסק גדל, המיקוד שלכם מתרחב למטרה נוספת: למצוא עובדים איכותיים.

ההחלטה להתרחב מעבר לצוות עובדי הליבה של החברה משקפת זמנים טובים עבור החברה שלכם, אך אל תמעיטו בלחץ המתלווה לעובדים החדשים.

בדיוק כפי שהורה מפרנס את ילדיו, הבעלים של עסק הנמצא בהליכי צמיחה לעיתים קרובות מרגיש את הלחץ לפרנס את עובדיו תוך התעלמות מריבים פנימיים, מתן הטבות ומתן ייעוץ בנושאים אישיים ומקצועיים.

להלן 3 עקרונות משפחתיים בסיסיים שתוכלו להשתמש כדי להוביל את הצוות שלכם דרך העליות והירידות הבלתי נמנעות של החברה:

 

1. תקשורת פתוחה

עובדים המאמינים שהם "יודעים הכל" בחברה, סביר להניח שיאמינו שהם עובדים מוערכים בצוות. לכן, חשוב לערוך שיחות, ישיבות צוות או כל פורום תקשורתי אחר כדי לחלוק חדשות טובות ורעות.

בזמנים קשים, ודאו שיש מספיק הזדמנויות לענות על שאלות העובדים ולהקל על חששותיהם. בזמנים טובים, תשתפו ידיעות על זכיות של לקוחות, או כאשר אנשי המכירות מגיעים ליעדים שלהם. חפשו סיבה לחגוג כצוות וודאו שכל חברי הצוות שותפים לחגיגה.

 

2. זמן משפחתי

מדי פעם חשוב לקחת הפסקות ולנסות להתחבר כצוות. בילוי זמן איכותי יכול לסייע בשיקום מערכות יחסים פגועות ולהגביר את מורל העובדים. ישנן דרכים רבות כדי להעביר זמן משפחתי, כגון happy hour או פגישות מחוץ למקום העבודה או ימי גיבוש.

לדוגמא, אנו מתנדבים בחגים בארגון ללא מטרות רווח המסייע לקשישים. כולנו הרגשנו טוב עם זה אחר כך ונהנו בתהליך.

 

3. דאגה

אומנם זה נראה קלי קלות, אך אם תראו שאכפת לכם מהעובדים שלכם, תוכלו להעלות את רמת הביצועים שלהם, במיוחד אם החברה גם ככה פועלת מהירות מירבית.

אמפתיה יכולה להגיע רחוק אצל העובדים. מנהלים הלוקחים את הזמן כדי להקשיב לעובדים שלהם, מבינים את הקריירה שלהם ומראים שאכפת להם מספיק כדי לעזור, סביר להניח שעובדיהם יגלו יותר מעורבות וישארו זמן רב יותר בתפקידיהם.

עובדים המעורבים יותר בתהליכים בארגון, יכולים להגדיל את סיכויי ההצלחה ואת רמת החדשנות בארגון.

אנו מערכים את העובדים שלנו יותר מכל דבר אחר ומצאנו כי גישה המבוססת על עקרונות משפחתיים מסייעת לגיוס, פיתוח ושמירה על נאמנות העובדים.