תקציר מאמר מתוך אתר
למרות שתמיד צריך להסתכל על התמונה הגדולה, אל תשכחו לדאוג גם לפרטים הקטנים. הפרטים הקטנים יוכלו לתת לכם יתרון תחרותי.
סטיב ג'ובס אמר שהפרטים הקטנים חשובים ושווה להשקיע את הזמן ולחכות כדי לעשות את הדברים בצורה נכונה.
יזמים רבים רואים את התמונה הגדולה אבל אין להם סבלנות לפרטים הקטנים. יש להם מסלול ברור לאן החזון שלהם יוביל אותם, אבל הם שוכחים את החלק המעשי, פרטי המסלול.
כדי להיות מצליחים אתם צריכים חשיבה אסטרטגית ותשומת לב לפרטים הקטנים. אם החשיבה שלכם מנצחת את היכולת שלכם להתמודד עם הפרטים הקטנים, אתם תסכנו את סיכויי ההצלחה שלכם בטווח הארוך. להלן 9 טיפים שיסייעו לכם להצליח ולא להתעלם מהפרטים הקטנים:
למדו לתכנן ביעילות
החזון הגדול שלכם יכול להתפוגג במהירות בערפל של בלבול אם אתם לא יכולים לנהל את התהליך כמו שצריך. תוכלו להתעלם מזה אם תלמדו איך לתכנן ביעילות את כל ההיבטים של הפרויקט שלכם. לדוגמא, רכישת תוכנה המנהלת תרשימים וטבלאות על מנת שתוכלו לנהל את כל פרטי הפרויקט שלכם.
שימו עין על תזרים המזומנים שלכם
תזרים מזומנים יכול להגביל את החברה שלכם, אפילו אם אתם רווחיים. אל תזניחו את החלק הקריטי הזה בעסק שלכם. דרך שימושית שיכולה לעזור לכם לעקוב אחרי תזרים המזומנים שלכם היא ניתוח נקודת האיזון שלכם כך שתדעו מהם גבולות הביטחון שלכם.
היו אדיבים
אל תתנו למיקוד העסקי שלכם לגרום לכם להזניח את הדקויות היומיומיות של התמודדות מול לקוחות. עובדים וספקים ממורמרים יכולים לתקוע מסמרים בפעילות שלכם. לא משנה עד כמה היה לכם יום נורא, החליטו להיות אדיבים לכולם.
שימו לב לפרטים הקטנים
טום פיטרס, מחבר הספר "הדברים הקטנים גדולים: 163 דרכים לרדוף אחרי מצוינות" אומר כי אנחנו מקדישים תשומת לב לפרטים הקטנים בעלי השפעה ענקית. זה יכול להיות תיקון ההודעה במשיבון הקולי להודעה ששונה מההודעה שבה משתמשים המתחרים שלכם ועד להחלפת השולחן המרובע לשולחן עגול כדי לשפר את הזרימה של הרעיונות.
פיטרס חיבר מאמר בנושא דומה ובו טען כי הכל רלוונטי לבעלי מותג עצמאי, חשוב לבדוק את כל הפרטים הקטנים בחברה שלכם, בין אם מדובר בסידור שולחן קבלת הפנים, ניקיון השירותים או הלקוח האחרון ששלח לכם מייל. תשומת לב לפרטים הקטנים מראה שאכפת לכם.
שפרו את סגנון התקשורת שלכם
ליזמים בעלי חזון קל לראות את החזון שלהם אבל קשה להם להעביר אותו לבעלי המניות בחברה בצורה שגם הם יבינו אותו. חשוב להיות מדויקים ולספק פרטים רלוונטים שיסייעו לכם להסביר את החזון שלכם.
עשו מאמץ כדי להציג את הרעיונות המוחשיים שלכם, לא רק בצורה מופשטת או תיאטרלית. תנו דוגמאות המחזקות את הרעיונות שלכם. השתמשו בשיטה עקבית להעברת המידע. אל תשכחו להוסיף מסמכי רקע, עלונים או עזרים אחרים שיעזרו לכם להעביר לנעמנים את המידע הרלוונטי.
הגבירו את הסובלנות שלכם כלפי השגרה היומיומית
לעיתים קרובות, אנשים הרואים את התמונה הגדולה הינם אנשים חסרי סבלנות בכל הנוגע להליכים בירוקרטיים ויכול להיות שהם מתעלמים מהליכים עסקיים שגרתיים. עבודה הנחשבת לנחותה היא גם חלק הכרחי בניהול עסק מצליח.
קל להשליך הצידה שיטות שניסיתם בעבר בזמן שאתם רודפים אחר הנתיב העצמאי, אבל גם קל להציג כיצד הכאוס וחוסר הסדר מזיקים לתהליכים. תלמדו פחות לזלזל בתהליכים העסקיים ההכרחיים המספקים בלמים ואיזונים.
מבדיקה שנערכה לחברות סטארטאפ שנכשלו אפשר לראות שחוסר בבלמים ואיזונים הנגרם כתוצאה מהקשיים של הצוות מובילה לכישלון שליש מהחברות. אם זה מהווה אתגר עבורכם, חבר למישהו שיוכל לחזק את החולשות שלכם בתחום הזה.
למדו לאהוב רשימות מטלות
שום דבר לא משפר את תשומת הלב שלכם לפרטים הקטנים יותר מכתיבת רשימות מטלות לביצוע. הן יכולות לעזור לכם לעקוב אחר מטלות שאתם עלולים לשכוח.
אטול גוואנדה, כתב בניו יורקר ופרופסור מנתח בבית ספר לרפואה של הארוורד מראה כיצד רשימות מטלות בעולם העסקים ובעולם הרפואה דומות ומובילות להצלחה ויעילות. "רשימות מטלות מגינות על כולם, אפילו על בעלי הניסיון מפני כישלון במשימות רבות יותר ממה שאנחנו יודעים. הם מספקים סוג של רשת קוגניטיבית ומאתרים את הפגמים הנפשיים".
זכרו את השמות של האנשים
מחקרים מראים שישנה פעילות מוחית גדולה יותר כשאנחנו שומעים את השם שלנו בהקשר לשמות של אנשים אחרים. השם שלנו נשמע נחמד לאוזניים שלנו. אתם צריכים לזכור שאתם מדברים עם הלן ולא אלן או שאתם מדברים עם סטפן ולא סטיבן. אלה דברים קטנים שמראים שאכפת לכם. תשומת לב לשמות של הלקוחות שלכם זו דרך סמלית להבדיל את החברה שלכם.
קבעו שאיכות היא לא נושא למשא ומתן
ברוח התקופה, קל לעגל פינות ולהיכנס לשוק במהירות, בין אם אתם משיקים מוצרים או שירותים בשלבי פיתוח. נסו לאמץ חשיבה איכותית ולהישאר עם רעיון כלשהו עד שתקבלו משהו טוב. איכות היא יתרון תחרותי.