תקציר מאמר מתוך אתר
אפילו למנכ"לים של החברות הגדולות יש בוסים. כן, יותר מאחד.
להיות מנכ"ל זה להיות ה"בוסים" של עצמכם, אתם נמצאים לבד בפסגת הטבלה הארגונית. אבל מי הבוס שלכם? אני מאמינה שיש לכם יותר מבוס אחד וכדי להיות אפקטיביים, אתם צריכים להקשיב לכל אחד ואחד מהם.
הלקוחות שלכם
הלקוחות שלכם הם הסיבה שהעסק שלכם קיים והם צריכים להיות אצלכם בעדיפות הראשונה. בחברת הדיוור האלקטרוני שלי, VerticalResponse, התפקיד של כל אחד מהעובדים שלנו זה להקשיב ללקוחות.
כדי לעשות זאת, יש לנו צוות שירות לקוחות מצטיין באתר האינטרנט שלנו היוצר קשר עם הלקוחות שלנו דרך הטלפון, המייל או הרשתות החברתיות כמו פייסבוק וטוויטר. אנחנו נמצאים בכל מקום בו נמצאים הלקוחות שלנו ואנחנו יכולים לקבל את המשוב שלהם, להקשיב לאתגרים שלהם ולתקשר איתם בדרכים משמעותיות.
פיט בלאקשו כתב ספר שלם על העובדה שלקוחות לא מרוצים יכולים לספר ל-3,000 אנשים פוטנציאליים (תודות לרשתות החברתיות) על החוויה השלילית שלהם. אתם לא תמיד יכולים למנוע ממישהו לדבר עם המוצרים או השירותים שלכם, בין אם הם טובים או רעים.
עם זאת, אתם יכולים להשתמש בתלונת הלקוח כדי לשפר את העסק שלכם ואולי תצליחו לשמח את הלקוח ועוד אלפי לקוחות נוספים.
דבר נוסף שאני עושה כדי לודא שאני נגישה באופן אישי ללקוחות שלנו זה לרשום את כתובת המייל וחשבון הטוויטר שלי באתר האינטרנט של החברה כך שהלקוחות יוכלו תמיד ליצור איתי קשר ישירות. רוב חברי ההנהלה של החברה שלנו עושים בדיוק אותו הדבר. אל תפחדו לתת לזה ניסיון. המידע שתוכלו לקבל מהלקוחות שלכם יקר מפז.
מועצת המנהלים שלכם
בניגוד ללקוחות שלכם, מועצת המנהלים שלכם תמיד תהיה עם אצבע אחת על ההדק ותערוך מעקב צמוד כדי לודא שאתם מניעים את החברה קדימה ועומדים ביעדים העסקיים שלכם. הם מייצגים את נקודת המבט החברה ומודאים שתהיו רווחיים ומצליחים. מועצת המנהלים תשאל את השאלות הקשות ותודא שאתם נשארים ממוקדים.
ההתמודדות עם מועצת המנהלים לא תמיד חייבת להיות חוויה מפחידה, מועצת המנהלים יכולה להיות משאב חיוני כשאתם מגיעים לדרך ללא מוצא או מתמודדים עם אתגרים שאתם לא יודעים איך לפתור.
מועצת המנהלים מכילה אנשים מנוסים והמגיעים מרקע שונה ובעלי מגוון התמחויות כך שהם יוכלו לספק נקודת מבט נוספת במבחר נושאים.
המשקיעים שלכם
אם יש לכם משקיעים, תהיו בטוחים שהם הולכים להיות ה"בוסים" שלכם בגלל שהם השקיעו בחברה ויש להם אינטרס שהחברה תצליח.
אבל אתם צריכים לנהוג כאן בזהירות. המשקיעים שלכם רוצים לקבל בחזרה את הכסף שלהם (ועוד קצת) ולא תמיד יסתכלו על התמונה הגדולה. התפקיד שלכם זה לנהל את הציפיות שלהם להישאר במסלול רווחי, לבצע רכישות ובסופו של דבר להחזיר למשקיעים את כספם.
העובדים שלכם
אחרונים חביבים, הם העובדים שלכם. נדהמתי לראות עד כמה הצוות שלנו מעורב בשיתוף רעיונות חדשים לשיפור המוצרים, השירותים וחווית הלקוח.
כשאתם נותנים במה פתוחה לצוות שלכם, העובדים יוכלו להראות את הדעות והרעיונות שלהם וכל דבר יכול לקרות. חלק מהרעיונות המהפכניים ביותר שלנו הגיעו מהעובדים שלנו, כמו מנהל השיווק שהציע לחברה לשלוח מייל שיווקי למלכ"רים ללא תשלום או כאשר נציג שירות הלקוחות העלה רעיון לאירוע השקה. כשאתם מעודדים את העובדים שלכם לחשוב כמו המנהלים, הכל יכול לקרות.
למרות שאתם מדווחים ליותר בוסים מאשר העובדים שלכם, בסופו של יום זה לא בהכרח חייב להיות משהו שלילי, הם רק רוצים תצליחו. אם תקשיבו ותהיו פתוחים לקבלת רעיונות חדשים מהבוסים שלכם, אתם והחברה שלכם תהיו בדרך הבטוחה להצלחה גדולה.