תקציר מאמר מתוך אתר
רוב האתגרים בהקמת עסק חדש מתייחסים לעשיית הדברים הקטנים בצורה נכונה. כמו שכל מאמן טוב אומר בנקודה כזו או אחרת: הבסיס מביא אתכם לפסגה. אם אתם חושבים לפתוח עסק קטן, הקפידו למלא את 10 הכללים הבאים:
1. אתם צריכים לנהל את תזרים המזומנים שלכם
הסיבה העיקרית שעסקים קטנים פושטים את הרגל היא חוסר במזומנים ולא חוסר ברווחים. אתם צריכים תוכנית טובה לניהול המזומנים ולהבין את הגורמים שיכולים להשפיע על התזרים שלכם.
האם אתם קונים מלאי? כמה כסף צריך להיות נזיל? האם אתם אוספים תשלומים מלקוחות? כמה זמן לוקח להם לשלם לכם? האם יש לכם הלוואות שאתם צריכים לשלם בחזרה? האם אתם תלויים בספקים התלויים בתנאי השוק המשתנים (כמו תחנות דלק)? יש מספר רב של גורמים המשפיעים על תזרים המזומנים שלכם ואתם חייבים להבין אותם.
2. אתם חייבים לבנות מסד נתונים
ככל שיש לכם יותר מידע שימושי, כך תוכלו לקבל החלטות עסקיות טובות יותר. בעלי עסקים תמיד מקבלים החלטות על פי "תחושת בטן", אבל תמיד כדאי לקבל מידע נוסף. מעקב אחר הביצועים של מרכיבי המפתח בבית העסק, חיוני לצמיחת העסק שלכם.
3. אתם חייבים לתכנן תוכנית עסקית גמישה
חשוב לפתח תכנית אסטרטגית ופיננסית ולבדוק אותם באופן שוטף וקבוע. תכנון הוא כלי המתפתח ביחד עם החברה שלכם, התכנון מבוסס על השערות שיש לכם על העסק שלכם ואתם חייבים להבין האם ההשערות שלכם נכונים, היכן אתם צריכים לבצע שינויים ומתי אתם צריכים לבצע את השינויים.
60 אחוז מהעסקים הקטנים בארה"ב נכשלים בגלל חוסר במזומנים ולא בגלל חוסר ברווחים. אם תשתמשו בתוכנית עסקית גמישה, תוכלו לראות האם פספסתם משהו בתחזיות הפיננסיות שלכם שיכול להשפיע על תזרים המזומנים שלכם.
4. אתם חייבים להבין מה השווי של המוצרים והשירותים שלכם
עבדתי בהרבה עסקים קטנים שבסופו של דבר הבינו רק מהי השורה התחתונה ולא איך המוצרים והשירותים פועלים. לאחרונה דיברתי עם בנקאי המתמחה בעסקים קטנים. הבנקאי ניסה לעזור ללקוח למכור את החברה שלו. החברה שווה 20 מיליון דולר בשנה וקיימת כבר יותר מ-20 שנה. בעל העסק היה בהלם משווי החברה מפני שרווח השוליים של החברה היה נמוך.
בעסק השווה 20 מיליון דולר, הרווחים הגיעו רק ל-110 אלף דולר. ברגע שהם חישבו את המספרים הם גילו כי יש להם פס ייצור כפול, דבר שגרם לירידה ברווחי החברה.
5. אתם חייבים לקבוע אסטרטגית גיוס ושמירה על עובדים
אנחנו תמיד מחפשים כישרון איכותי בחברה שלנו, נסו לחפש כישרונות באזור ולפתח תוכניות והטבות לעובדים מצטיינים. אנחנו משתמשים בלינקדאין כדי לנסות לגייס כישרונות חדשים.
6. אתם צריכים לעקוב אחרי אזכורים באינטרנט
החברה שלכם תמיד מקוונת, אפילו אם אתם עובדים בין 9:00 בבוקר ל-17:00 בערב. ראשון עד חמישי, כל בית עסק חייב לקבוע התראות שיקפצו בכל פעם שאתם מוזכרים באינטרנט. כמו כן, מומלץ לקבוע התראות על המתחרים שלכם ועל השוק שלכם באופן כללי. כלי ההתראות של גוגל, הוא כלי מצוין למעקב אונליין (והוא חינמי). היו ראשונים לדעת כשלקוח כותב ביקורת שלילית על החברה שלכם.
7. אתם חייבים להשקיע לשוק שנותן לכם החזר על ההשקעה שלכם (ROI)
עסקים קטנים אומרים לנו לעיתים קרובות שהם לא מבינים את השוק. היכן הם צריכים לבזבז כסף? האם זה עובד? האם הם צריכים לפרסם ברדיו או באינטרנט? האם הם צריכים לפרסם בגרופון או להקשיב לאיש המכירות ולפרסם פרסומות בערוץ הטלוויזיה המקומי? מה עובד? מה לא עובד?
בעלי עסקים קטנים צריכים להתחיל במקומות חינמיים וקלים. התחילו ביצירת קשרים אצל עסקים מקומיים ואצל בעלי עסקים מקומייים. נסו לברר מה עובד עבורם. השתמשו בכלי ניתוח האתרים של גוגל (הוא חינמי) כדי לברר איך אנשים מוצאים את אתר האינטרנט שלכם ומהיכן הם מגיעים.
דברו עם לקוחות ושאלו אותם איך הגיעו אליכם. וכשתחליטו כן לפרסם, נסו לחפש דרכים לעקוב אחרי הפרסומת שלכם. ערכו מבצע מיוחד ועקבו אחרי התוצאות שלו. הציעו רק מוצר או שירות ספציפי. למדו מה עובד עבורכם ומה לא. אל תבזבזו כסף אם אתם לא יכולים למדוד את התוצאות.
8. אתם צריכים לדבר עם הלקוחות שלכם
כל בית עסק צריך לדבר עם הלקוחות שלו לעיתים קרובות ועם כמה שיותר לקוחות. אם אתם מנהלים חנות קימעונאית, דברו עם הלקוחות מספר פעמים בשבוע (אם לא בכל יום). נסו לבררו מה הם אוהבים ומה לא. אם אתם מנהלים עסק אונליין, נסו לשלוח סקר מקוון ללקוחות שלכם. התקשרו אליהם, אנשים אוהבים לדבר והם אוהבים ששואלים מה דעתם. לא נעים לשמוע ביקורת שלילית, אבל שווה לשמוע ולהבין כיצד אתם יכולים לשנות את הדברים ולשפר את החברה שלכם.
9. אתם צריכים להכיר את המתחרים שלכם
אתם צריכים להכיר ולהבין את המתחרים הישירים והעקיפים שלכם. אתם תמיד חייבים להשגיח על המתחרים שלכם ולהבין מה הם עושים, איך הם משווקים, כמה הם גובים מלקוחות וכו'.
יכול להיות שתהיו ייחודיים בעיר שלכם או בתעשייה, יכול להיות שלא יהיו לכם מתחרים ישירים אבל זה לא אומר שאין לכם מתחרים עקיפים.
10. אתם צריכים לקבוע מטרה גבוהה יותר
אנשים אוהבים לעבוד בבתי עסק שהם אנושיים ולא במכונה שעושה כסף. זה לא אומר שלא יכולים להיות לכם יעדי מכירות ורווחים, זה אומר שהעובדים שלכם יעבדו קשה יותר ויהיו יותר נאמנים אם הם ירגישו שהם עובדים עבור מטרה טובה יותר. כמו כן, הלקוחות אוהבים לרכוש מבתי עסק בעלי אתיקה ותשוקה.