תקציר מאמר מתוך אתר
יש לכם מוצר חדש, מצוין – מה עכשיו? הנה מה שאתם צריכים לעשות כדי להגיע להצלחה.
בין אם אתם משיקים מוצר בפעם הראשונה ובין אם אתם חושפים קולקציה חדשה, התהליך של שיווק מפה לאוזן וניהול שיחה יכול להיות מאיים ומכריע.
ברגע שאתם מגיעים לשלב בו אתם בוחרים שם למוצר שלכם, מממנים אותו, מייצרים אותו ומשווקים אותו, האפשרות של השקת מוצר חדש יכולה לגרום ללחץ אפילו ליזם הכי מצליח ומוכשר.
אספנו מספר טיפים של מומחים מהתעשיה בהם הם מפרטים את הגורמים החשובים שצריך להתמקד בהם לפני השקת מוצר חדש.
1. קבעו מה הלקוחות רוצים
זה אולי יראה טריויאלי, אבל לפני שאתם עוברים את כל הטרחה הכרוכה בפיתוח והשקת מוצר חדש, אתם צריכים לשקול לערוך מחקר כדי לודא שיש מקום למוצר שלכם בשוק.
יכול להיות שיש לכם מוצר מהפכני, אבל אם אף אחד לא מוכן לשלם עליו כסף, אז כנראה שאזל לכם המזל (ובזבזתם את הזמן והכסף שלכם).
אלכסיס אוהנין, מתייחס לנושא בספר שלו "ללא רשות", ומדגיש שוב ושוב את החשיבות של יצירת מוצר שאנשים רוצים.
"אתם פשוט חייבים לייצר מוצר שאנשים באמת רוצים או שהם לעולם לא ישארו בסביבה, שלא לדבר על חזרה לחברה שלכם. אז איך אתם תייצרו משהו שאנשים באמת רוצים? התחילו עם בעיה אמיתית. סביר להניח שאתם מעודדים מוצרים או שירותים שמסתכלים אתכם. שימו מחברת בהישג יד, וכתבו את כל מה שמפריע לכם. יש סיכוי שתמצאו רעיון לעסק בהערות שלכם."
דרך אחת לודא שאנשים יהיו מוכנים לרכוש ולהשתמש במוצר שלכם היא למצוא פתרון מעשי לבעיה נפוצה. מרי קייט מקגראת' עורכת בחברת PureWow, מייעצת ליזמים ולבעלי עסקים לערוך מחקרים לפני שאתם משיקים מוצר חדש.
"ערכו מחקר שוק כדי לודא שזה מוצר בר קיימא עבור הלקוחות ולא רק רעיון מגניב שאתם חושבים שיכול לעבוד. כמו כן, תודאו שיש לכם את המשאבים לתמוך שהשקת המוצר החדש לפני שאתם נכנסים לשוק. אם אתם רוצים שהמוצר שלכם יצליח, אתם צריכים לתת לו חיים – וכדי להיות מוכנים להשיק אותו אתם תצטרכו להשקיע זמן רב הרבה יותר ממה שאתם רוצים."
2. עוררו דיון תקשורתי על המוצר שלכם
קבלת סיקור עיתונאי זה חלק חיוני בהעלאת המודעות למוצר החדש שלכם, וכשיש מאות מוצרים חדשים שיוצאים לשוק מדי שנה, אתם חייבים לודא שהמוצר שלכם יבלוט.
שוחחנו עם שאנון מאלון, מנהלת אסטרטגית המוצר בחברת Warby Parker, כדי לקבל מספר תובנות כיצד לעורר עניין אצל הלקוחות כך שהם ידברו על המוצר שלכם.
"ניסינו לפתח מוצרים חדשים סביב סיפור שחשוב לדבר עליו. לעיתים קרובות שאלנו את עצמנו, "האם אנשים ירצו לשוחח על הנושא הזה מסביב לשולחן ארוחת הערב?". יצירת דיון על המוצר שלכם יכולה ליצור שיתופי פעולה עם שותפים מעניינים ובלתי צפויים כמו Ghostly International. אירוח אירוע כיפי עם המעצבת Leith Clark או יצירת תוכן מעניין לשיתוף כמו הסרטון של "החתול הפורץ" שהשתמשנו בו להשקת קולקצית הייחודית שלנו."
בין אם מספקים תוכן בידורי או תוכן מרגיז, תודאו שאתם הולכים מעבר לצעדי הבסיס המציגים את המוצר החדש שלכם ולמה הוא ראוי לתשומת לב. רתקו את הצרכנים שלכם עם נושא ראוי לדיון, וכך לא רק שתעניינו את התקשורת, אלא גם תיצרו שיחה מפה לאוזן על המותג שלכם.
3. היו שקופים
ככל שהשוק מוצף במוצרים חדשים, הצרכנים מתקשים לקבל החלטות היכן לבזבז את הכסף שלהם. דרך אחת למשוך צרכנים למוצר שלכם היא להיות שקופים ולהראות להם בדיוק לאיפה הכסף שלהם הולך.
מאלון אומרת כי "המפתח לשכנוע אנשים שלא מאמינים במוצר שלכם היא להיות שקופים. ניסינו להיות פתוחים עד כמה שניתן לגבי המסגרות הספציפיות שהצענו ובאילו חומרים השתמשנו. הדגשנו שאנחנו מקשיבים ומתחשבים במשובים שאנחנו מקבלים מהלקוחות שלנו".
מייקל פריסמן, מנכ"ל ומייסד חברת Everlane בנה את החברה שלו על שקיפות. אם הלקוחות ידעו מאיפה המוצרים שלהם באים ולמה אתם מתמחרים אותם בצורה מסוימת, תוכלו לתת להם כוח ולעזור להם להרגיש ביטחון ברכישה שלהם.
כשחברת Everlane השיקו קולקצית העור שלהם בתחילת השנה, הם נתקלו באתגר של כניסה לשוק חדש עם מחירים גבוהים וכיצד לשווק את איכות המוצרים שלהם באינטרנט.
פריסמן אומר כי "החברה תמיד התמודדה עם האתגר של אספקת בדים וחומרי גלם איכותיים באינטרנט. בהשקת תיק העור "פטרה" שלנו, היינו צריכים לשכנע את הלקוחות שלנו שהעור שהשתמשנו בו בייצור מהמפעל הספציפי הזה איכותי. במקרה הזה, הגדלנו את תקציב הסטיילינג בצילומים של התיק, ולימדנו את הלקוחות שלנו על המפעל האיטלקי המייצר את התיק".
חברת Everlane הקדישה עמוד שלם באתר האינטרנט שלהם למפעלים בהם היא מייצרת את מוצריה. במפה האינטראקטיבית, אתם יכולים ללחוץ על המפעלים מסביב לעולם ותקבלו תיאור מפורט של המפעל, כולל תמונות של המוצרים הנמצאים בתהליכי ייצור וכן רקע על הבעלים ועל חומרי הגלם.
כשהלקוחות יודעים מאיפה הגיעו המוצרים שלהם, הם מרגישים תחושה חזקה של הקלה בנוגע לרכישה שלהם ותחושת הביטחון הזאת עוזרת להביא תומכים למותג שיספרו לחברים שלהם על החוויות החיוביות שלהם עם המותג.
השקת מוצר חדש זה תהליך מסובך, והתהליך משתנה במידה ניכרת בהתאם למה שאתם יוצרים. אבל בין אם אתם מייצרים סחורה פיזית או מציעים שירותים באינטרנט, הטיפים הנ,ל יכולים לסייע לכם להשיק בהצלחה את המוצר שלכם, ולהפוך את המותג שלכם ליותר אטרקטיבי עבור הלקוחות.