בניית מערכת יחסים עם הלקוחות שלכם לוקחת זמן רב. תחזוקה של הקשר לטווח ארוך דורשת התמדה, אנרגיה ומטרה.
אנחנו חיים בתקופה שכל המוצרים והשירותים נצרכים באופן חד פעמי והלקוחות מחליפים את המוצרים בתדירות גבוהה. איך בונים קהל לקוחות נאמן למותג שלכם?
להלן 7 דרכים ליצירת נאמנות לקוחות למותג שלכם:
היו מקוריים ואמיתיים
כיום, הלקוחות הרבה יותר בררניים בבחירת הספקים שלהם, הם חושדים במניעים ובכוונות של הספקים. נכון שבסופו של דבר כולנו רוצים למכור משהו, אבל העניקו ללקוחות שלכם הרגשה שהם יכולים לסמוך עליכם ושאתם מבינים את הכאב שלהם.
העבירו מסר כיפי, רענן ואופנתי
זה הכל עניין של החוויה והאינטראקציה שאנו יוצרים עם הלקוחות ובתי העסק השונים. עדכנו את אתר האינטרנט שלכם מבחינה חזותית, כולל כל החומרים השיווקיים שלכם. כולנו אוהבים דברים חדשים, אך חשוב לודא שללקוחות שלכם יהיה קל לעקוב אחרי השינויים.
העריכו את האנשים שעזרו לכם
אף אחד לא מגיע להצלחה ללא עזרה ותמיכה של אחרים. השתמשו ברשתות החברתיות כדי להראות לאנשים שעזרו לכם שאתם מעריכים אותם.
העניקו פרסים, תמריצים ובלעדיות ללקוחות שלכם
פתחו דרכים לתת ערך מוסף ללקוחות הנאמנים שלכם, תנו להם הרגשה שהם מיוחדים באמצעות יצירת מועדון לקוחות המעניק הטבות ייחודיות ובלעדיות לחברי המועדון. חפשו תוכניות של מועדוני לקוחות אצל בתי עסק אחרים ונסו לעקוב אחרי המודל שלהם.
צרו קשר עם לקוחות פוטנציאליים
נסו למצוא סיבות ליצירת קשר עם לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים. כאשר אתם פוגשים לקוחות פוטנציאליים בכנסים או אירועים עסקיים אחרים, תציגו את החברה שלכם והשאירו כרטיס ביקור.
הכירו קהל המטרה שלכם
השתמשו בבלוגים וברשתות החברתיות וכתבו מאמרים, תגובות או כתבות שיעניינו את הלקוחות שלכם, כגון הצגת מוצרים או שירותים חדשים, כתיבת תוכן בעל ערך מוסף ועוד.
צרו שיתוף פעולה עסקי
במגזר העסקי, ניתן להוסיף ערך מוסף למוצרים או לשירותים שלכם באמצעות יצירת שיתוף פעולה עם בתי עסק אחרים המשלימים את המוצרים או השירותים שלכם.
אם תסתכלו על כל המותגים הגדולים בתחומים שונים, כמו ספורט ובידור, תראו שהמותגים מספקים גם מוצרים משלימים, כגון מצרכים, משקפי שמש, יוגורט וכו' בהתאם לתחום הרלוונטי.
מצאו דרכים לשתף פעולה עם עסקים נוספים אך חשוב לשמור על מעטה זהירות ולהכיר את העסק שעימו אתם מתכננים לשתף פעולה.
נאמנות ואריכות ימים הן המחמאות הגבוהות ביותר שבתי עסק יכולים לקבל מלקוחותיהם. אם תעריכו את לקוחותיכם ותתחזקו את מערכת היחסים ביניכם, לקוחותיכם ישארו נאמנים.