BusinessCity מציג לפניכם מספר טיפים איך לבנות קמפיין דיוור ישיר בצורה נכונה, בדגש על קהל היעד של הקמפיין, דרכי השיווק וקביעת אסטרטגיית פרסום.
דיוור ישיר הינה שיטת שיווק יעילה בה חברות ועסקים פונים בצורה מדויקת וישירה לקהל יעד ממוקד לצרכי הגדלת מאגר הלקוחות של בית העסק ולשימור הלקוחות הקיימים.
דיוור ישיר מתבצע בכמה צורות: באמצעות חלוקת פליירים המגיעים לבית הלקוח, שליחת ניוזלטר, הדבקת מגנטים על הדלת, הדפסת קופונים, שליחת מכתבים ועוד. הדיוור הישיר ידוע ביכולותיו לפנות באופן אישי וממוקד לקהל היעד של בית העסק.
דיוור ישיר הינה שיטת פרסום זולה יחסית המאפשרת פנייה ללקוחות באנונימיות ובדיסקרטיות. ניתן לנתח את תוצאות הדיוור ולהשתמש בהם ככלי לבניית מסדי נתונים שיווקיים.
ישנן חברות רבות המציעות למכירה מאגר של רשימות תפוצה המפולחת לפי מגדר, גילאים, אזורי מגורים, מקצוע ועוד. החברות מאתרות וממקדות את קהל היעד בהתאם לדרישות הלקוח העסקי. ככל שרשימת התפוצה יותר ממוקדת כך הדיוור שלכם יהיה יותר מוצלח.
איך לבנות קמפיין דיוור ישיר
התאימו את האסטרטגיה השיווקית לבית העסק שלכם, חשוב להגדיר מי קהל היעד שלכם, קהל היעד יקבע את אופי הפרסום. לדוגמא, אם תפנו ללקוחות שרכשו בעבר את המוצרים או השירותים שלכם צריך להדגיש במסר את האיכות והייחודיות של בית העסק והטבות ייחודיות המוענקות רק לחברי מועדון הלקוחות של בית העסק.
הגדירו את המטרות והתוצאות הרצויות מבחינתכם להצלחת הקמפיין, חשוב לעשות הבחנה בין קמפיין המיועד להגדיל את מאגר הלקוחות הפוטנציאליים לבין קמפיין המיועד לחיזוק ושימור הקשר בין בית העסק וללקוחותיו הקיימים.
הציעו הטבה שתנחה ותוביל את הקמפיין ותעניק ללקוח הזדמנות להנות מהטבה ייחודית כגון הנחה במחיר, תנאי רכישה מיוחדים, מתנה ועוד. מומלץ להגביל את כמות הלקוחות שיהנו מההטבה וכן את זמן מימוש ההטבה.
נוסח הקמפיין צריך להיות בשפה פשוטה, ברורה וללא שגיאות כתיב. אל תשתמשו במונחים מקצועיים שרבים מלקוחותיכם לא מבינים את פירושם. נסחו מסר קצר שיניע את הלקוח לפעול ולהגיע אל בית העסק. ניתן ואף מומלץ לחזור על המסר השיווקי מספר פעמים וזאת על מנת להטמיע בזכרון הלקוח הפוטנציאלי את המסר השיווקי שלכם או בית העסק.
מוניטין החברה משפיע רבות על אופן הפרסום, בדיוור ישיר ניתן לפנות בצורה אנונימית על מנת ליצור עניין וסקרנות או לפנות בצורה ישירה עם פרטי בית העסק, כולל שם החברה והלוגו.
כמו כן, הקפידו להשתמש בשפת תקשורת אחידה לאורך כל הקמפיין. אנשים רבים לא אוהבים לקבל פרסומות, נסו לנסח מודעת טקסט פשוטה המותאמת לשפה התקשורתית שלכם עם גרפיקה להמחשה של המוצרים או השירותים אותם אתם מספקים.
המודעה צריכה לפנות בצורה אישית ללקוחותיכם, לדוגמא ניתן לרשום את שם הלקוח על גביי המעטפה או על גביי המודעה. הימנעו מתמונות גדולות שיסיחו את הקורא מהמסר השיווקי.
בתי עסק רבים משתמשים בקבלה כאמצעי לחיזוק הקשר עם הלקוחות באמצעות פירסום מסר שיווקי מודפס על הקבלה, לדוגמא הנחה או מבצע מיוחד ללקוחות בקנייה חוזרת.
חוק הספאם
חוק הספאם מתייחס לשליחת דברי פרסום ושיווק לתיבת הדואר האלקטרוני של הלקוח. בסוף מאי 2008 נחקק בכנסת חוק הספאם האוסר שליחת דברי פרסום דרך המייל, הודעות SMS, פקסים ובכל אמצעי תקשורת אחר ללא הסכמה מפורשת של הנמען. החוק נכנס לתוקף ב-1 לדצמבר 2008.
שימו לב שיש פרצה בחוק לפיה מותר לשלוח הודעה חד פעמית לבתי עסק ובה הצעה לשליחת דברי פרסום בעתיד.
החוק קובע שבתחילת כל דבר פרסום שנשלח המפרסם חייב לציין בהבלטה שמדובר בפרסומת ואת פרטיי המפרסם המלאים כולל דרכי יצירת קשר. כמו כן, צריכה להיות אפשרות הסרה מרשימת התפוצה.