ביזנס סיטי

כיצד לשפר את רמת האפקטיביות של צוות העובדים שלכם

צוות עובדים בעל מודעות עצמית הוא צוות אפקטיבי. להלן 4 צעדים שיסייעו לכם לשפר את רמת האפקטיביות של הצוות שלכם.

מסתבר שצוותים, בדיוק כמו יחידים צריכים מודעות עצמית כדי להיות מוצלחים.

וינסנט ד אוקונל, מנהל אזור אסיה בחברת Globecon Institute אומר שברגע שהעובדים הופכים להיות צוות אחד, הם הופכים להיות יעילים יותר. הצוותים הופכים להיות פוריים יותר כאשר העובדים חולקים תחושה של זהות השונה מהזהות של הארגון עצמו.

איך גורמים לעובדים להיקשר מסביב לזהות אחת? אוקונל ממליץ על הצעדים הבאים:

1. תנו לכל צוות שם

השם פשוט יכול לתאר מה הצוות עושה בארגון, כגון: צוות שירות לקוחות. השם יכול להיות קצת יותר גחמני כמוף צוות גיבורי העל. אוקונל טוען שהשם הממשי מעניק את הזהות לצוות.

2. הקריאו לצוות את ה"אני מאמין שלכם" ותצהירו על הכוונות שלכם

אוקונל טוען כי הצהרת הכוונות צריכה לכלול את הסיבות שבגינן הוקם הצוות, פירוט סוגי הלקוחות שלכם ומה אתם רוצים מהעובדים שלכם. חשוב לפרט את הכוונות בכתב ולשתף אותן בין כל חברי הצוות כך שיהיו חייבים להסכים למה הם נמצאים שם מלכתחילה.

אוקונל ממשיך ואומר כי ה"אני מאמין" הוא החלק של האמונה בהצהרת הכוונות. כצוות אנחנו מאמינים שכשמישהו מדבר אנחנו צריכים להקשיב בתשומת לב. לדוגמא, אנחנו מאמינים שכל פגישה צריכה להיות עם לו"ז שכולם יודעים עליו מראש.

3. ערכו הערכה עצמית

אוקונל טוען כי הערכה עצמית של צוות דומה להערכה עצמית של יחידים. במה הצוות טוב? במה הצוות לא טוב? מי מהעובדים צריכים עזרה? איך אתם מקבלים משוב מהלקוחות כך שנידע היכן לשפר?

חלק מהערכה עצמית זה לודא שלכל העובדים בצוות יש תפקיד המתאים להם. אם מישהו מקבל תפקיד בצוות רק בגלל שיש לו זמן פנוי או בגלל שצריך למצוא מקום עבורו, זה לא הדרך לבנות אמון בתוך הצוות.

אמון גדל כאשר העובדים נמצאים בתפקידים הנכונים, וחברי הצוות האחרים לא מרגישים שהם צריכים לפקפק בהם או לבדוק כל מה שהם עושים פעמיים.

4. פתחו כישורי הקשבה ואמפתיה

זה חשוב במהלך פגישות ובמהלך ישיבות סיעור מוחות, כמו גם בתרגילים להערכה עצמית. במקום לשאול: אנחנו מנסים להגיע לשם ולשם, למי יש רעיונות בנושא? ואז לפרט את הרעיונות שעולים על לוח קיר, צוות עובדים יעיל מנסה תחילה להבין את כל הבעיות הכרוכות בכך. אלברט איינשטיין אמר כי פתרון בעיות זה 90% הבנת הבעיה ו-10% מציאת פתרון.

הצוותים הטובים ביותר מגיעים לפתרונות ורעיונות לאחר מחשבה מעמיקה, אל תקבלו החלטות לפני שיש לכם את כל המידע.