הובלת משרד, שאלות תשובות
ביזנס סיטי מציג מבחר שאלות ותשובות בתחום הובלת משרד
מה מכסה הביטוח של חברות ההובלה?
האם ניתן להשכיר שטחי אחסון זמניים לתכולה?
1. מה מכסה הביטוח של חברות ההובלה?
רוב חברות ההובלה מספקות ביטוח סחורה בהעברה על כלל התכולה המועברת. חשוב לודא שבחוזה שחתמתם עם חברת ההובלה רשום את שמה של חברת הביטוח המבטחת את הסחורה, אילו נזקים הביטוח מכסה, גובה הכיסוי, האם כל הסחורה מבוטחת או רק משאית ההובלה ומה עלות ההשתתפות העצמית.
ההבדל בין חברות ההובלה השונות מתייחס לסכום של פוליסת כיסוי הנזקים, בעוד שבהובלת משרדים קטנים גובה הכיסוי מגיע עד ל-100,000 ש"ח, בהובלת בתי עסק גדולים או של בתי עסק עם ציוד יקר ערך (מערכות מיחשוב, כספות וכדומה) גובה הכיסוי יכול להגיע לחצי מיליון ש"ח.
2. אילו נזקים ביטוח התכולה מכסה?
ישנן מספר פוליסות ביטוח שונות לביטוח סחורה בהעברה. בית עסק השוכר חברת הובלות חייב לבחון את היקף הכיסוי של פוליסת הביטוח שמציעה החברה.
פוליסות הביטוח מתחלקות לשניים: פוליסות ביטוח עד לסכום של מאה אלף ש"ח- מכסות נזקי שבירה, סדקים ואובדן מוחלט (טוטל לוס) של הציוד. פוליסות ביטוח לסכום של מעל מאה אלף ש"ח- מכסות גם כנגד נזקי מזג האוויר וכנגד רעידות אדמה, שטפונות, תאונות דרכים, שריפות וגניבה.
3. האם ניתן להשכיר שטחי אחסון זמניים לתכולה?
במקרים של רילוקיישן או סגירת העסק, בעל העסק צריך לאחסן את הסחורות והציוד אך לבית העסק אין מספיק שטח אחסון. ישנן מספר חברות הובלה המציעות שירותי אחסנה לטווח ארוך וקצר. שטחי האחסון בד"כ נמצאים תחת אבטחה והחברות המציעות את שירותי האחסנה מעניקות ביטוח על תכולת המחסנים.