לעיתים קרובות לקוחות נזכרים ב"ימים הטובים" של שירות לקוחות. בעזרת הטכנולוגיה של היום, גם אתם תוכלו לתת שירות כאילו זה 1955.
אם תסתכלו סביב תוכלו לראות ראיות מוצקות לכך שעידן "תור הזהב" של שירות לקוחות נגמר. תחנות דלק גורמות לנהגים לתדלק בעצמם. חברות תעופה לא מגישות מזון במחלקת תיירים ואפילו גובות כסף על המזוודה. ברוב בתי המלון כבר לא מציעים שירות צחצוח נעליים. הלקוחות מתוסכלים ובתי עסק רבים רואים עלייה במספר התלונות.
עם זאת, זה לא חייב להיות ככה. ההתקדמויות הטכנולוגיות יוצרות דרכים חדשות בהם עסקים יכולים לספק שירות לקוחות יוצא מן הכלל. עסקים קטנים יכולים להתחמש בשיטות חדשות שבאמצעותן יוכלו לשמור על הלקוחות מרוצים וליהנות מנאמנותם ומההשפעה החברתית שלהם. כך תוכלו להשיג יתרון על פני המתחרים שלכם.
להלן מספר דרכים שבעזרתם תוכלו לספק שירות לקוחות כמו פעם באמצעות הטכנולוגיה של היום:
ברכו את הלקוחות שלכם תוך שימוש בשמם
בעבר: כל בעל עסק קטן הכיר את כל הלקוחות שלו ובירך אותם תוך שימוש בשמם בכל פעם שהם נכנסו בדלת.
כיום: באמצעות דפדפני האינטרנט, חברות שונות עדיין יכולות לברך לקוחות באמצעות שמם, כל עוד הם רשומים באתר שלהם. בתי עסק יכולים לקחת את "הברכה האישית" צעד אחד קדימה בעזרת המלצות רכישה המבוססות על חיפושים קודמים שלו.
באופן אירוני, הברכה הממוחשבת הרבה יותר אישית מאשר ביקור בחנות מקומית בה איש המכירות אינו מכיר אתכם.
ענו על השאלות של הלקוחות
בעבר: אם ללקוחות היו שאלות, הם היו מתקשרים או כותבים מכתב לבית העסק. לעיתים הם היו צריכים לחכות שבועות למענה.
כיום: באינטרנט תוכלו למצוא מדורי שאלות תשובות, הדמיות וידאו וצ'אטים. חברות יכולות לתת מענה ללקוחות כמעט באופן מיידי, בכל עת, גם ביום וגם בלילה.
התאימו באופן אישי את המוצרים ללקוחות שלכם
בעבר: לפני 100 שנה, הלקוחות היו מקבלים את מה שהקמעונאים היו נותנים להם. הלקוח יכל לקבל מכונית פורד "בכל צבע שירצה, כל עוד זה שחור".
כיום: לקוחות אוהבים שנותנים להם אפשרויות והם אוהבים להיות ייחודיים. לדוגמא, לקוחות יכולים לעצב את הנעלים שלהם, לערבב מספר טעמים במשקה שלהם או לרכוש עותק בודד של ספר באמזון. נסו לחשוב על דרכים בהם החברה שלכם יכולה לתת ללקוחות את היכולת לבחור ולהתאים את המוצרים בהתאם לצרכים שלהם.
שלחו את המוצרים במהירות ובזול
בעבר: לקוחות היו צריכים לקחת את המוצרים ישירות מהחנות, או לחכות שבועות או חודשים למשלוח.
כיום: לקוחות התרגלו למשלוחים מהירים וזולים, הם לא רוצים את המשלוח באותו שבוע, אלא ביום למחרת או אפילו באותו היום. אם אתם לא מצליחים לספק את המוצר בהתאם לזמני הלקוח, הם ילכו לרכוש אותו במקום אחר.
עזרו ללקוחות למצוא את הפתרון הטוב ביותר
בעבר: קניית בגדים זו פעילות אקטיבית בה אתם מגיעים לחנות ומודדים את הבגדים.
כיום: לקוחות יכולים להוריד אפליקצייה לסלולר, להעלות תמונה של הגוף שלהם ולנסות למדוד באופן וירטואלי כל מה שהם רוצים. אם הלקוחות עדיין לא בטוחים בקנייה, תוכלו להיעזר ביועץ קניות שיכוון אתכם לכיוון הנכון.
כיום לא כל כך קשה לתת שירות מעולה. תוכלו אפילו להשיג יתרון על המתחרים שלכם. קחו בחשבון שהטכנולוגיה יכולה גם לבגוד בכם, בזכות המדיה החברתית, לקוחות יכולים להתלונן על החברה שלכם וכל העולם יכול לשמוע. ברוכים הבאים לעידן החדש של שירות הלקוחות.