פיטר דיאמנדיס הוא עצם ההגדרה של סוכן חדש, בעל חזון והשראה, אנרגיה בלתי נלאית ומסירות. דיאמנדיס היה אחראי על חדשנות יותר מאשר רוב האנשים במשך חייהם.
דיאמנדיס השפיע חלקית באמצעות מבחר פרויקטים בכל מקום כגון, שורה של חברות סטארט אפ נועזות, החל מימיו כסטודנט לרפואה באוניברסיטת MIT. לאחרונה הוא רתם את מנגנון התחרות ליצור מספר פריצות דרך בארגונים ולמרות זאת, הוא לא מנהל את המנגנון באופן אישי.
דיאמנדיס ייסד את קרן X-Prize בשנת 1995. הקרן מארגנת תחרויות בעלות פרופיל גבוה המיועדות לדרבן את הפיתוח הטכנולוגי סביב מה שמכונה "האתגרים הגדולים של האנושות".
בהשראת התחרות שארגנה הקרן בשנת 2004, הקוראת "לאתגר את האנושות", צ'רלס לינדברג החליט לעוף סביב האוקיינוס האטלנטי ללא הפסקה. הפרס הראשוני שהעניקה הקרן היה 10 מיליון דולר לחללית הפרטית הראשונה שתגיע לקצה החלל תוך שבועיים. התחרות דירבנה משקיעים להשקיע יותר מ-100 מיליון דולר, וכך גובר כוח הקרן בתחומים כמו רפואה ואיכות הסביבה.
באוקטובר 2011 דיאמנדיס הרצה על השיעורים והלקחים שלמד. ההרצאה התקיימה באוניברסיטת סינגולריטי, מול סטודנטים במסלול המנהלים דיאמנדיס ציטט את אלן קיי שאמר . "הדרך הטובה ביותר לחזות את העתיד, היא ליצור אותו בעצמכם". "אם אתה יזם, תוכל להגשים את משאלות ליבך דרך כוח הרצון והחזון שלך".
להלן מפורטים העקרונות העיקריים לפיתוח חדשנות עסקית:
הציעו תמורה בעד האגרה
חשוב לתמרץ את השינוי שברצונכם לראות. דיאמנדיס הבין שחלוקת פרסים יעילה בצורה יוצאת דופן ומהווה תמריץ מצוין. זה מה שדירבן את לינדברג לחצות את האוקיינוס האטלנטי ואת המתחרים בקרן X-Prize. בתוך הארגון שלך, אתה יכול ליצור מסגרת אשר תדרבן את העובדים לפעול למען סדר העדיפויות שלך. התמריץ לא חייב להיות גדול.
גלו סבלנות לכישלון
אנשים לא אוהבים לקחת סיכונים, אבל פריצות דרך מחייבות אנשים לצאת מחוץ לאזור הנוחות שלהם. הארגון שלך צריך לעודד רעיונות מטורפים ללא סיכון לפגיעה במוניטין של הוגה הרעיון, פיצויים או הזדמנויות. היכשלו מוקדם, היכשלו לעיתים קרובות. אם משהו עובד, תמשיכו לעשות יותר מזה. זהו אחד המפתחות להצלחה יוצאת הדופן של עמק הסיליקון.
אתרו את הטובים והחכמים ביותר
חברות האינטרנט, רשתות חברתיות ותקשורת סלולרית מביאים את המוכשרים בעולם לעבוד עבורם ולפתור בעיות. אין סיבה שלא תוכל לעשות זאת גם בחברה שלך. שימוש בתוכנות קוד פתוח, והוצאת משימות לחברת מיקור חוץ מקצועית הינם כלים רבי עוצמה.
קבעו מגבלות
כל תהליך יצירתי דורש גבולות נוקשים. אחרת אנשים נוטים לבצע פעולות רוטיניות בדרך רגילה. קבעו מגבלות צרים על תהליך חדשני- זמן, כסף, חומרים וכך תכפו על אנשים לחשוב מחוץ לקופסא.
בססו את רמת האמינות
אנשים הם סקפטים לגביי שינוי קיצוני, לכן השינוי שאתה מחפש צריך להיות אמין כמה שניתן. כאשר דיאמנדיס הכריז על התחרות הראשונה, לא היו לו לא כסף ולא מתחרים. לכן הוא הכריז עליה על במה ציבורית גבוהה עם 20 אסטרונאוטים, ראש נאס"א וחברים ממשפחת לינדברג. אף אחד לא שאל מאיפה יגיע הכסף או מי יתחרה בתחרות.
מנפו את ההשקעה שלכם
צרו מבנה המעודד יזמים פוטנציאליים להוציא יותר ממה שאתה יכול להשקיע בעצמך. הפרס הראשון שניתן בתחרות היה 10 מיליון דולר אשר בסופו של דבר נתרמו על ידי אנושה וחמיד אנסארי, התרומה שלהם עזרה פי 10 למטרה של דיאמנדיס.
עודדו את הצעירים
אנשים צעירים אינם מקובעים בתפיסתם לגביי מה אפשרי ומה לא. אתה צריך גישה שאומרת שהכל אפשרי. המהנדסים שהובילו לנחיתת אפולו על הירח היו בשנות ה-20 לחייהם. כך היו גם היזמים שהובילו את מהפכת האינטרנט. ודאו שהארגון שלכם מאפשר לצעירים להוביל את הדרך אל העתיד.