למה אתם צריכים לבנות מערכת יחסים עם משפיעים מצד ג'? כדי לצבור תאוצה בשוק הצרכני.
כל מותג, חדש או מבוסס רוצה להרוויח תאוצה בשוק הצרכני באמצעות נסיעה מהירה בעולם הקמעונאות. יש מגוון אסטרטגיות שיווק המיועדות להשגת המטרה הנ"ל. אך האסטרטגיה היעילה ביותר היא לבנות מערכת יחסים עם מומחים בלתי משוחדים מצד ג'.
בהתאם לתעשיה בה אתם פועלים, משפיענים אלו יכולים להיות תזונאים, דיאטיקנים, ממציאי גדג'טים, מעצבים, בלוגרים או מומחים אחרים בקטגוריות שונות.
כל אחד מהמומחים מביא רמת מומחיות וידע מהשוק בו הוא עובד וכך הוא יכול למנף שותפויות בתשלום ובחינם.
להלן 5 סיבות למה כדאי למותגים לשקול להקים שותפות עם משפיעים מצד ג':
1. בניית אמון באופן מיידי
כל מותג, לא משנה מאיזה תחום בתעשיה רוצה להתקבל כשחקן אמין, והדרך הטובה ביותר לבנות אמינות זה באמצעות המשפיענים. כאשר מומחה שאינו קשור לחברה שלכם, אומר דברים חיוביים על המותג שלכם, רמת האמינות שלכם תעלה בצורה משמעותית, דבר שקשה להשיג כמעט בכל דרך אחרת. אמינות חשובה מאוד לקונים ולשותפים קמעונאיים בעת קבלת ההחלטה האם לרכוש את המוצרים או השירותים שלכם.
2. הערכת המוצרים שלכם
כאשר אתם משיקים מוצר או שירות, אחד הפרמטרים העיקריים להצלחה הוא הערכת שווי ההצעה שלכם, האם המוצר או השירות שלכם עושים את מה שאמרתם שהם עושים. מנהלי מותג בד"כ מדברים על התכונות וההטבות, אך כשמשפיעים מצד ג' מדברים באופן חיובי על המוצר או השירות שלכם זה נותן תוקף בשוק הצרכני. ניתן להשתמש בתמיכה הזו בחומרים שיווקיים, כולל אריזות, פרסום וכו'.
3. גישה למדיה מהשורה הראשונה
למשפיעים מצד ג' יש קשרים חזקים עם מדיה מהשורה הראשונה. נדיר מאוד למצוא מנהל מותג משתתף בתוכניות כגון: "תכנית היום", "בוקר טוב אמריקה" או "פוקס וחברים". לכל אחת מהתוכניות הללו יש מומחים שיכולים לדבר על המגמות האחרונות בנושאים כמו בריאות, תזונה, ילדים, סגנון, אופנה, טכנולוגיה צרכנית וכו'. לכן פיתוח מערכות יחסים עם מומחים אלה יכול לפתוח בפניכם דלתות במקומות המבוקשים ביותר.
4. השגת חשיפה רחבה
בנוסף לקשרים בתקשורת, להרבה מומחים מצד ג' יש עוקבים רבים ברשתות החברתיות. לכן כשאתם מפתחים מערכת יחסים עם אותם אינדיבידואלים אתם יכולים להגיע לגולשים העוקבים אחריהם בבלוג, בטוויטר או בעמוד הפייסבוק. אמנם אין ערובה לחשיפה רחבה כזו, אך צריך לחשוב על ההזדמנויות הללו.
5. מינוף המדיה החברתית
משפיעים מצד ג' יכולים להיות יעילים מאוד כשהם משתמשים ברשתות החברתיות. לדוגמא, כדי ליצור מעורבות פעילה של הגולשים און ליין המשפיען מפרסם שאלות ותשובות בטוויטר, מארח שיחת hangout בגוגל פלוס ובמקביל הדובר של המותג מסביר את התכונות וההטבות של המוצר שלכם בתקשורת.
חשוב לדעת שבמידה ואתם מנצלים את המשפיעים בצורה כזו אתם תידרשו לשלם דמי השתתפות.
פיתוח מערכות יחסים עם משפיענים לוקח זמן ועדינות. רוב החברות מעדיפות לעבוד עם מותגים מהם אוהבים, מוצרים שהם משתמשים ומעריכים ושירותים שהם מוכנים להמליץ עליהם לחברים ובטח לקהל לאומי.
לכן, חשוב שכל מותג שרוצה להשקיע מאמצים בשיווק חייב לעשות זאת בחוכמה באמצעות זיהוי האנשים הנכונים ולאחר מכן לפתח את מערכת היחסים עימם. ברגע שתמסדו את השותפות ביניכם, המותג שלכם יוכל להעלות את רמת החשיפה והאמינות שלו.