רוצים להצליח בשיווק ברשתות החברתיות? ספרו סיפור אישי וכנה על עצמכם, או על עובד שלכם. לא הצלחתם? נסו שוב.
ללקוחות שלכם לא אכפת מכם אלא מה המשמעות שלכם עבורם. משמעות מגיעה מסיפורים. כאשר אתם מספרים את סיפור הקמת החברה, אתם הופכים להיות יותר אמינים. כאשר הלקוחות מזדהים עם המותג שלכם, הם ירכשו את המוצרים שלכם.
הרשתות החברתיות מאפשרות לכם לספר את הסיפורים שלכם ולבנות מערכת יחסים חזקה בינכם לבין הלקוחות. בעבר, אם רציתם להגיע למספר רב של נמענים הייתם צריכים לשלם סכום גבוה לחברות מדיה גדולות. כיום, רוב הרשתות החברתיות הן חינמיות ונגישות.
להלן 7 דרכים פשוטות כיצד להיות מספר סיפורים יעיל יותר ברשתות החברתיות:
1. ספרו את הסיפור של המותג שלכם
לא כל חברה מתחילה עם חתונה, אך לכל חברה יש התחלה מעניינת עם מייסד וחלום. כל התחלה צנועה של ארגון כלשהו בעלת פוטנציאל לרגש לקוחות. כשהלקוח שומע את סיפור הקמת החברה, הוא/ היא יכולים להרגיש קשר רגשי מיידי איתכם.
2. ספרו את הסיפור של העובדים שלכם
מאחורי כל מותג יש אנשים אמיתיים ולכל אחד מהם יש סיפור לספר. לדוגמא, עובדת שטיפסה לפסגה תוך כדי לימודים והקמת משפחה או עובד שכל הזמן משרת את לקוחותיו עם חיוך על השפתיים. מצאו את הסיפור שירגש את הלקוחות וספרו אותו ברשתות החברתיות.
3. ספרו את הסיפור של הלקוחות שלכם
פתחו סיפור שיעזור ללקוחות שלכם לחבר את הנקודות בין מה שהם צריכים לבין מה שאתם מספקים. שקלו איך הלקוחות שלכם מרוויחים מהחברה שלכם. לכל חברה מצליחה יש סיפורים שמחים רבים המעוררים השראה אצל הלקוחות שלהם. אם החברה שלכם מנסה לפתור בעיות – אתם צריכים לנסות להבין איך ליצור קשר רגשי עם הלקוחות שלכם מסביב לבעיות.
4. עוררו השראה אצל הלקוחות שלכם ושכנעו אותם לספר סיפורים
הדבר היחידי שיותר טוב מלספר את הסיפור של הלקוחות שלכם ברשתות החברתיות זה שהם יספרו את הסיפור שלהם בעצמם. זה המקביל המודרני להמלצה, זה תמיד היה מרכיז מרכזי בשיווק מפה לאוזן, אבל באמצעות הרשתות החברתיות, זה הרבה יותר מהיר וקל.
חפשו את הלקוחות בעלי האינטראקציה הגדולה ביותר עמכם, לאחר מכן תנו להם את הכלים לספר לאחרים עליכם. עם קצת עידוד, תוכלו לעודד את הלקוחות ליזום יותר ולספר את הסיפור של המותג שלכם. שקלו לערוך תחרות בה האוהדים של ברשתות החברתיות יספרו את החוויות שלהם עם המותג שלכם.
5. השתמשו בתמונות
תמונה אחת שווה אלף מילים, זה עלול להישמע כמו קלישאה, אבל תמונה יכולה לספר סיפור בצורה יעילה יותר מאשר מילים. הצמיחה המהירה של הרשתות החברתיות, כמו פינטרסט, אינסטגרם וטמבלר תומכת בעובדה זו.
כשאתם מספרים סיפורים באינטרנט, תמונות יכולות לשמש כרקע לסיפור של המותג שלכם, של המשרד שלכם ושל העובדים שלכם. שקלו לפתוח חשבון באינסטגרם כדי להראות מבחר תמונות מעובדות. כמובן שאל תשכחו לקשר בין החשבון באינסטגרם לחשבון הפייסבוק של המותג שלכם.
6. השתמשו בוידאו לעיתים תכופות יותר
סרטון וידאו שווה אלפיים מילים. סרטון וידאו באינטרנט הנע בין 30 שניות לשתי דקות, יכול לשבות את הגולשים בדיוק כמו פרסומת בטלוויזיה. נסו להעלות קליפים קצרים בהם העובדים והלקוחות שלכם מספרים את הסיפורים האישיים שלהם. אל תשכחו להוסיף את הפן הרגשי כך שהלקוחות יוכלו להזדהות עם הצד השני המופיע על גביי המסך.
7. היו אנושיים
רק בגלל שאתם משתמשים ברשתות החברתיות כדי לספר את הסיפורים שלכם, זה לא אומר שאתם צריכים להתנהג כמו מחשב. להיפך, אם אתם לא מספרים את הסיפורים שלכם בצורה אותנטית ואישית, אין לכם סיכוי לבנות מערכת יחסים אמיתית עם הלקוחות שלכם.
סיפורים מרגשים יכולים להפוך אתכם לאנושיים ולגרום ללקוחות לאהוב אתכם, לא משנה מה הגודל או רמת ההצלחה של החברה שלכם.
יכול להיות שאתם מספרי הסיפורים הטובים ביותר בעולם, אבל אם אתם לא משתמשים בסיפורים שלכם כדי להפוך את הקהל ללקוחות, כל המאמצים שלכם חסרי חשיבות. בדיוק אותו אפקט יתרחש כאשר האנשים הלא נכונים מקשיבים לסיפור שלכם, אפילו הסיפור הטוב ביותר לא ימכור.
החדשות הטובות הן שסיפור סיפורים ברשתות החברתיות זול ובעל רמת סיכון נמוכה מאשר השיווק המסורתי. לכן אם הסיפור שאתם מספרים היום לא מרגש, ספרו סיפור חדש מחר.