אם אתם בעלי עסק ויש לכם נוכחות באינטרנט, אתם חייבים לדעת לנהל את המוניטין של המותג שלכם. בסופו של דבר, המוניטין של המותג שלכם יקבע את רמת ההכנסה של העסק שלכם. לרשתות החברתיות יש את הכוח לחשוף את המותג שלכם לאלפי לקוחות פוטנציאליים.
אתר ניו יורק טיימס מזהיר בעלי עסקים וטוען שהגיע הזמן לדאוג למוניטין שלכם באינטרנט- "הלקוחות שלכם מדברים עליכם וכל העולם מקשיב".
ניהול המותג מתחיל במעורבות הגולשים שלכם, בין אם מדובר בתגובות לבלוג שלכם (גם אם הן שליליות), אינטראקציה בטוויטר, תגובות בעמוד האוהדים בפייסבוק, דיונים בפורומים שונים, אזכורים באתרי שאלות תשובות או חיפוש במנועי חיפוש.
לדוגמא, נתקלתי בשאלה המתייחסת למנכ"ל חברת SeoMoz.org באתר Quora.com ומנכ"ל החברה החליט להשיב לשאלה באופן אישי.
כבעלי עסקים קטנים, קשה לדעת היכן להתחיל ומה הצעדים שאתם צריכים לנקוט כדי לנהל את המוניטין שלכם. בואו נראה אם נוכל להעניק לכם עזרה בנושא.
היו ממוקדים, אחר כך תוכלו להתרחב
הבלוג שלכם וכל הרשתות החברתיות צריכים להיות נקודת המוצא שלכם. כל הרשתות החברתיות מציעות התראות, מתי המשתמשים שלכם פונים אליכם, מגיבים לפוסטים שפרסמתם או מציינים את שם המותג שלכם. עקבו באדיקות על ההתראות והאזכורים.
ניהול מוניטין מתחיל בשיחות עם הגולשים, מחוות ושיחות חולין, כל עסק או בעל עסק חייבים להיות נוכחים ברשתות החברתיות.
עקבו אחרי האזכורים שלכם באינטרנט
מעל ל-97% מהלקוחות מחפשים מידע על המותג לפני שהם שוקלים לבצע רכישה באינטרנט או בחנות. ישנם מבחר אתרים המציעים כלי מעקב שבאמצעותם תוכלו להעריך ולעקוב אחרי כל שיחה או אזכור את המותג שלכם.
נסו לשנות את המוניטין שלכם
נתחו את התוצאות שקיבלתם מהמעקב של האזכורים שלכם באינטרנט. לאחר מכן בצעו בקרת נזקים ונסו להתמודד עם ביקורות שליליות שקיבלה החברה שלכם באמצעות תגובות מתאימות או באמצעות מחיקת הביקורות השליליות.