האם המוניטין שלכם באינטרנט משפיע על החברה שלכם?

האם ידעתם שעל פי גוגל, 20% מהחיפושים באינטרנט הם חיפושים אחר מוצרים או שירותיים מקומיים והמספר עולה ל-40% כשמדברים על חיפושים מהטלפונים הסלולריים.

האם אתם בתור בעלי עסק בודקים את המוניטין שלכם באינטרנט כדי לראות מה הלקוחות ואנשים אחרים אומרים עליכם?

בהתחשב לסטטיסטיקות המצוינות למעלה, אם אתם לא בודקים את המוניטין שלכם אונליין, אתם חייבים להתחיל עכשיו, זה יכול להשפיע על העסק שלכם מבחינה חיובית ושלילית.

לדוגמא, חשבו על מוצר או שירות וחפשו אותו בגוגל כולל העיר שלכם. ברוב המקרים, תקבלו את ההמלצות של גוגל פלוס עסקים המציעה תוצאות בהתאם למיקומכם.

עכשיו שימו את עצמכם בנעליים של הלקוחות הפוטנציאליים ותראו שהלקוחות יכולים לבחור בין חברה שקיבלה הרבה ביקורות חיוביות לבין חברה עם שקיבלה ביקורות שליליות או לא קיבלה ביקורות כלל. אני מוכן להתערב שברוב המקרים, הלקוחות הפוטנציאליים ילכו לחברה שקיבלה את הביקורות החיוביות.

נסו לעשות זאת בעצמכם, שימו את המוצר או השירות שלכם ואת העיר שלכם בגוגל ותראו מה יהיו התוצאות. אתם תראו שתקבלו אחת מהתוצאות הבאות:

  • ביקורות חיוביות
  • ביקורות שליליות
  • לא תקבלו ביקורות
  • תערובות של ביקורות חיוביות ושליליות

אם קיבלתם רק ביקורות חיוביות ומעט ביקורות שליליות, המשיכו לעשות את מה שעשיתם עד עכשיו. אם יש לכם הרבה ביקורות שליליות או שאין לכם ביקורות כלל, אתם צריכים לעקוב אחרי אחד מההמלצות הבאות:

1. בידקו את המוניטין שלכם אונליין

אתם יכולים לבדוק את המוניטין שלכם באינטרנט באמצעות חיפוש שם החברה שלכם במנועי החיפוש השונים ולראות מה אנשים כותבים עליכם. אם אתם רוצים שהתהליך יהיה אוטומטי, הוסיפו תזכורת מגוגל שתקפוץ לכם בכל פעם שהשם של החברה שלכם מופיע.

2. השיגו עוד ביקורות חיוביות

אם יש לכם לקוחות מרוצים, בקשו מהם שיפרסמו ביקורת אונליין. ההצעה שלי, היא שתנסו לבקש ממישהו לפרסם משהו בעמוד שלכם בגוגל פלוס. כמו כן, אתם יכולים לחפש אתרי ביקורות הקשורים לתעשייה שלכם ולבקש מהלקוחות שלכם שיפרסמו שם ביקורות עליכם.

3. הגיבו לביקורות שליליות

אתם חייבים להגיב לכל ביקורת שלילית שקיבלתם, זו דרך מצוינת להפוך סיטואציה רעה לחיובית. אם מישהו לא מרוצה מהשירות שלכם, נסו לבדוק מה אתם יכולים לעשות כדי לשפר את המצב. באמצעות תגובה לביקורת שלילית תוכלו להראות לאחרים שאכפת לכם ושאתם מקשיבים ללקוחות.

אם תשגיחו ותבדקו את המוניטין של באינטרנט ותוסיפו ביקורות חיוביות על העסק שלכם, תוכלו להשפיע בצורה חיובית על העסק שלכם. חשבו מדי יום על המוניטין שלכם באינטרנט.

be-inspiration מפתחים אנשים מקדמים עסקים