אני לא מבצע ניתוח SWOT ועורך רשימה של חמישים תוכניות שיווק. אני לא שוכר אנשי שיווק בעלי תואר MBA ולא בודק קבוצות מיקוד. מדוע לעשות זאת כאשר ישנם כלים שיכולים לספר לך את כל מה שאתה צריך וזמינים באינטרנט.
העסק הראשון שלי במכללה לא צלח בגלל שבילינו זמן מיותר בניתוח תוכניות ועיצוב כרטיסי ביקור. לא הצלחנו למכור שום דבר אבל הלוגו שלנו היה נהדר.
אמרתי לשותף העסקי שלי, דייב אלקינגטון שאפילו לא רציתי כרטיסי ביקור עד שסגרנו את מיליון הדולר הראשונים בעסק. הצלחנו להרוויח שני מיליון דולר לפני שדרכינו נפרדו.
דיברתי עם אינסוף בעלי עסק שבזבזו שנים בבניית מוצרים שלא הצליחו למכור אותם, ועם בעלי עסק שפיתחו תוכניות שיווק למוצר שלהם אבל לא ניסו אותן. בעלי העסקים המשתמשים בשיטות מסורתיות של ניתוח שוק נשארים צעד אחד מאחור. כיום ניתן למצוא באינטרנט כלים המספקים בסיס נתונים אמיתי.
כרגע אני עובד עם חברה המתנהלת כמו בעידן טרום האינטרנט. אמנם המנהלים שלה שייכים לדור הבייבי בום, הם עדיין משתמשים בביטוי WWW לפני שהם אומרים את השם של אתר האינטרנט.
הם מנסים למכור תרופה טבעית המסייעת להקלה בכאב, מטפלת בשינויים במצבי רוח, חרדה, מתח ובעיות שינה. ראיתי אותם סובלים במשך חודשים, מתקשים לבחור דרך אחת להתחיל בעבודה.
להלן טיפים שיעזרו לכם בדרך להקמת העסק:
1. Google Keyword Tool
נסו לשאול את עצמכם, מה הייתם מקלידים בגוגל כדי לקנות את המוצר שלכם? לאיזו אופציה יש את סיכוי ההצלחה הגבוהים ביותר? בחרו מילים ספציפיות. לדוג' אל תבחרו את הביטוי שינה אלא ביטוי יותר ספציפי כמו תרופת שינה.
גוגל שחררה לפני מספר שנים כלי חינמי העוזר לכם למצוא כמה אנשים חיפשו את מילות המפתח שלכם, בחיפוש גלובלי ובחיפוש מקומי.
כמו כן, הכלי מציג האם מחפשים את המוצר שלכם וכמה מתחרים יש לכם באינטרנט.
2. Google Insights for Search
בדקו את המגמות העכשוויות בשוק. גוגל מציעה אתר בשם google insights המציע את ההיסטוריה של מילות החיפוש הזמינות החל משנת 2004 ועד היום.
3. בדקו את התחרת באמצעות Google Keyword Tool ו- Google Search
לאחר שהשתמשתם בכלי מילות המפתח של גוגל בשלב הראשון, הורידו את הנתונים לקובץ אקסל. בקובץ ישנם נתונים מדויקים על מדד התחרות באינטרנט. זכרו את הכלל הרבה תנועה, תחרות נמוכה.
כדי לגלות מי הם המתחרים שלכם, בצעו שני שלבים:
1. ערכו חיפוש בגוגל, הקליד כל מילת חיפוש בנפרד ולאחר מכן ערכו רשימה של שלושת העמודים הראשונים של התוצאות.
2. בקרו בחנות המציעה את המוצרים שאתם מוכרים וצלמו אותה בטלפון שלכם.
כעת, נשארתם עם כ-30 מוצרים מתחרים. עכשיו ערכו מחקר קטן ובררו מי מהמתחרים מבין בשיווק באינטרנט, כך תוכלו לצמצם את התוצאות.