ניתוח הנתונים מהמדיה החברתית יכול להוות יתרון לעסקים שישתמשו בנתונים בתבונה. שני מייסדים של חברת סטארט אפ העוסקת בניתוח נתונים מהרשתות החברתיות מסבירים מה למדו עד כה.
להלן 5 נקודות מרכזיות שעסקים צריכים לדעת על המדיה החברתית:
1. תוכן ויראלי בטוויטר שורד לאורך זמן רב יותר מפייסבוק
כאשר תוכן בטוויטר הופך להיות ויראלי, יש משתמש משפיע אחד שעוקב אחרי הציוץ ולאחר מכן משתמש נוסף מתחיל לעקוב אחרי הציוץ וכן הלאה וכך זה הופך להיות טרנד. בפייסבוק ניתן להגיע ליותר אנשים מטוויטר אך מעגל החיים של הפוסט הולך להיות קצר יותר.
אל תתחננו בפני "משפיעים" שיעקבו אחרי התוכן שלכם, במקום זה, נסו לייצר ציוצים בעלי משמעות לקהל היעד שלכם.
2. לינקדאין מתגלה כמנגנון להפצת תוכן
כרגע, ממה שראינו, עסקים ומוסדות חינוך מצליחים מאוד בלינקדאין. אנו חושבים שיותר ויותר תנועה הולכת להגיע מלינקדאין כאשר לינקדאין מתחילה לקבל תוצאות אורגניות ולשנות את אסטרטגיות עריכת התוכן.
3. אל תתעלמו באסטרטגיית החיפוש שלכם
חברות צריכות להעריך את ערך החיפוש. אין אפשרות שאנחנו נצליח לשכנע אתכם להפסיק לבזבז כסף על תוצאות אורגניות בגלל שזה עובד. כל אתר אינטרנט חייב לשפר את התוצאות האורגניות שלו.
4. הערך של לייק בודד אינו ערך טוב למדידה
אם אתם לא בונים את קהל היעד שלכם בהתאם להקשר הקונטקסטואלי שלו ה"לייקים" יפעלו נגדכם. ה"לייק" עצמו קשה להשגה ומה שחשוב הוא איך השגתם אותו ולא העובדה שיש לכם אותו.
5. המידע המתקבל מהמדיה החברתית הוא רק חלק אחד מהפאזל
הפעולות במדיה החברתית נוגעות בכל היבט תפעולי של החברה שלכם. המידע המתקבל מהרשתות החברתיות צריך להיות משולב עם מידע ממקורות אחרים (כגון, מידע המתקבל ממערך המכירות שלכם) כדי לקבל את ההזדמנויות העסקיות הטובות ביותר. עסקים צריכים לבנות את מערך המידע המתקבל מהמדיה החברתית בצורה כזו שתגע בכל חלק מהארגון שלכם.