חברות סטארטאפ, עסקים קטנים ותאגידים רבים מצטרפים לרשת החברתית החדשה "פינטרסט". ישנם מספר דרכים להביא טראפיק לאתר האינטרנט שלכם, כגון שיווק PPC, שיפור טקטיקות שיווק התוכן ועוד.
פינטרסט הינה רשת חברתית המבוססת על שיתוף תמונות בין משתמשיה. הרשת החברתית רכשה מיליוני משתמשים ומבקרים ייחודיים בכל העולם. אם ברצונכם להצטרף לפינטרסט, להלן מדריך איך להשתמש ביעילות ברשת החברתית החדשה.
עובדות בסיסיות
אם תהיתם האם אתם צריכים להצטרף לפינטרסט או לא, עצרו כעת, התשובה היא כן. אם כמות המשתמשים והנגישות לא מושכים אתכם מספיק, העובדות צריכות לדבר בעד עצמן.
• חברת Statista ערכה מחקר על כל הרשתות החברתיות הקיימות. פינטרסט דורגה במקום השלישי אחרי פייסבוק וטמבלר.
• לפי חברת Internet Marketing Inc מספר המבקרים היומיים בפינטרסט עלה ב-145% מתחילת שנת 2012.
• פינטרסט מחזירה 3.6% מהטראפיק.
• ברבעון הראשון של שנת 2012 פינטרסט דורגה במקום השני ברשימת הרשתות החברתיות, כאשר פייסבוק תפסה את המקום הראשון וטוויטר תפסה את המקום השלישי.
סטטיסטיקות ונתונים
פינטרסט נחשבת לרשת חברתית פופולרית ובעלי עסקים נמשכים אליה עקב המספר הרב של המשתמשים, הטראפיק הגבוה, הדמוגרפיה של המשתמשים ורמת המעורבות של המשתמשים.
נשים הן קהל יעד אקטיבי מאוד בפינטרסט ובעלי עסקים המעוניינים לפרסם מוצרים או שירותים לאוכלוסיה זו יכולים לנצל את פינטרסט כדי לעשות זאת.
• מספר רב של משתמשים בפינטרסט גרים בפרברים בארה"ב.
• יותר ממחצית המשתמשים בפינטרסט הן נשים. חלק מהמשתמשים בעלי השכלה גבוהה.
• מעל ל-80% מהתמונות שהמשתמשים משתפים זוכות לתגובות ממשתמשים אחרים. אתם צריכים להגיב לתמונות של משתמשים אחרים ולעודד משתמשים להגיב לתמונות שלכם.
שיתוף תמונות
כשבעלי עסקים מצטרפים לפינטרסט, הם מעוניינים להגדיל את הטראפיק לאתר שלכם, לעודד מעורבות גולשים ולהגדיל את אחוז המכירות. המפתח להצלחה בפינטרסט זה לא באמצעות הצפת הלוח בתמונות של המוצרים שלכם או פרסום תמונות בקביעות, אלא שמירה על איזון, חשיבה ואסטרטגיה חזקה.
• צרו לוחות ויז'ואליים ומושכים המראים מה המותג שלכם ולאן אתם רוצים להגיע בעתיד. התמקדו בסגנון ספציפי או הרגשה שאתם רוצים לשדר, בין אם זה כולל את המוצרים של החברה שלכם או לא. השיווק יהיה יעיל יותר אם הלוחות לא יפנו את המשתמשים ישירות למכירות.
• כנסו לסטטיסטיקות של התמונות שלכם כדי לראות איזה תמונות מקבלות הכי הרבה לייקים ותגובות.
• השתמשו בתגים פופולרים ותייגו את התמונות שלכם על מנת שתוכל ולהופיע בתוצאות החיפושים. התגים חייבים להתאים לתמונות אחרת המשתמשים יחשבו שמדובר בניסיון למכור להם מוצרים או שירותים.
• צרו לוחות בהם החברה שלכם ומשתמשים פעילים יכולים לתרום להגברת מעורבות המשתמשים. אם בעלי עסקים אחרים תורמים ללוח שלכם, המשתמשים שלהם ייחשפו ללוח שלכם וסביר להניח שגם יכנסו לפרופיל שלכם כדי לראות על מה מדובר.
• הוסיפו תמונות מעניינות באתר האינטרנט שלכם ובבלוג שיעודדו גולשים לשתף אותן בפינטרסט. הוספיו כפתור לשיתוף התמונות בפינטרסט באתר האינטרנט שלכם.
עם כמות הטראפיק המגיעה מפינטרסט, כל בעל עסק צריך להיות בפינטרסט. השתמשו בתמונות כדי ליצור קמפיין שיווקי מצליח. עודדו גולשים לשתף את התוכן שלכם בפינטרסט כדי לעודד את המעורבות של המשתמשים.