בשנה שעברה, אתר יו טיוב הגיע לטריליון צפיות. כל גולש בעולם, צפה בממוצע בכ-140 סרטוני וידאו. אנחנו מדברים על קהל גולשים ענק. בעלי עסק מנצלים את יו טיוב כדי לקצור פרסים, המגיעים בצורה של לקוחות חדשים, הכנסות נוספות ופרסום חינם.
אבל בניגוד לטוויטר ולפייסבוק בהם ניתן ליצור אינטראקציה ישירה עם הלקוחות, יו טיוב אינו מועיל לכל עסק קטן. למרות שיו טיוב מאפשר העלאת סרטוני וידאו בחינם, אבל הזמן, הכסף והמאמצים הדרושים כדי ליצור וידאו מקצועי לא יכולים להניב תשואה רווחית עבור עסקים מסוימים.
אם אתם שוקלים לפתוח ערוץ ביו טיוב, ראשית חשבו על המטרות של החברה שלכם. לדוגמא, אם קהל היעד שלכם מצומצם, תוכלו לייעל את התהליך אם תגיעו אליו בצורה ישירה יותר. בניגוד לסרטונים ביו טיוב המגיעים למיליוני גולשים בכל יום.
פנינו למיכאל מילנר, מחבר הספר: "יו טיוב לעסקים: שיווק סרטונים און ליין לעסקים" כדי שיעזור לנו להעריך האם יו טיוב הוא המקום הנכון בשביל החברה שלכם. מיכאל נתן לנו 4 קווים מנחים:
האם יש לכם משהו למכור או להראות?
מכירת מוצרים יכולה להיות משעממת, לכן חשוב להראות לצופים מדוע הם צריכים לרכוש את המוצר שלכם. כשמפרסמים ביו טיוב, אתם צריכים להציג את המוצר שלכם בצורה מעניינת. כל אחד רוצה שהוידאו שלו יהפוך ל"ויראלי", אבל אין נוסחת קסם שתגרום לזה לקרות. אנחנו ממליצים להפוך את הוידאו שלכם לחדשני וקליט וכך תוכלו למשוך את הקהל פנימה.
לדוגמא, חברת Tippex הפיצה סרטון וידאו אינטראקטיבי שהפך להיות ויראלי וגייס למעלה מ- 20 מיליון צפיות ביו טיוב. דוגמא נוספת, חברת Blendtec, חברה המוכרת בלנדרים. שיעורי המכירות בחברה עלו ב-500% לאחר שהם שיחררו סרטוני וידאו המראים את הבלנדרים שלהם כשבתוכם פריטים מוזרים, כמו גולות, מקלות זוהרים ואייפד. הסרטונים הפכו להיות ויראליים למרות שהם הוציאו רק 50 דולר ליצירת הסרטונים.
האם יש לכם משהו להגיד?
אם אתם מתחילים עצומה, קמפיין או מקדמים ארגון ללא מטרות רווח, יו טיוב יכולה לעזור לכם להעביר את המסר.
ארגון Hoshyar מחנך נערות צעירות בפקיסטן. הארגון יצר סרטון וידאו והעלה אותו ליו טיוב כדי לגייס תרומות. בחודש הראשון הסרטון קיבל רק 30 אלף צפיות. למרות שזה לא מתקרב למיליוני הצפיות שהגיעו Blendtec ו- Tippex, המסר של הארגון עבר בכל רחבי העולם וגולשים החלו לשלוח תרומות. עד היום הם מקבלים תרומות קבועות דרך Pay-Pal.
האם אתם רוצים לעורר מודעות למותג שלכם?
בניגוד למכירת מוצר ספציפי, מודעות למותג שלכם אומרת הכל על המותג שלכם. חברת קוקה קולה שילמה יותר מ-3 מיליארד דולר על פרסום בשנת 2010 ואילו מקדונלד'ס הוציאה קצת יותר ממילארד דולר. אלה מגה תאגידים המספקים דוגמאות של חברות הנמצאות באותו סולם מדידה. המודעות למותג שלכם מאוד חשובה, זה שומר על החברה שלכם רלוונטית.
"The Social Man", חברה המאמנת גברים לנהל אורך חיים בריא יותר פרסמה סדרת סרטונים בשם "Ask The Social Man". הסרטונים נתנו להם את האפשרות ליצור אינטראקציה עם לקוחות פוטנציאליים ולקדם את טקטיקות האימון שלהם. דרך טובה לקידום המודעות למותג שלכם היא להראות לאנשים אחרים מה החברה שלכם יכולה להציע ומה היא יכולה לעשות.
האם יש לכם מוצר או שירות להציג?
כמו בשיווק ישיר, בעלי עסקים יכולים להציג את המוצרים או השירותים שלהם באמצעות הפלטפורמה של יו טיוב.
מילנר טוען שיו טיוב משמש כערוץ נהדר לשיווק ישיר של מוצרים ושירותים. כל מה שאתם צריכים להציג זה איך פועל המוצר שלכם או לפרסם קליפ של השירותים שאתם מציעים. לאחר מכן, הפנו את הצופים לאתר האינטרנט שלכם.
סרטוני הדרכה הם דרך מצוינת לקדם מוצרים ושירותים. לדוגמא, הום דיפו מכינים סרטוני "איך ל…" עבור הצופים שלהם. הסרטון של הום דיפו המציג איך לרצף רצפת האמבטיה, הגיע למיליון צפיות ביו טיוב.