בימים המוקדמים של האינטרנט, הגולשים הסתמכו על פורטלים שונים, כגון יאהו ו- CitySearch, דרכם הגולשים התחילו את הגלישה שלהם באינטרנט. גוגל שינתה את כללי המשחק, היא לימדה את המשתמשים שאם הם מחפשים משהו, כל מה שהם צריכים לעשות זה להכניס מספר מילים והם ישלחו ישירות למה שהם חיפשו.
כתוצאה מהשינוי של גוגל, כשהגולשים מבצעים חיפוש באינטרנט, הם מצפים לקבל תשובות במהירות. חשבו על אתר האינטרנט שלכם כאחד ממספרי הטלפון עם הקידומת 1-800. כאשר מחייגים למספר הנ"ל מגיעים לנתב שיחות המכוון אתכם לשלוחה המבוקשת. בסופו של דבר הלקוחות לוחצים על הספרה 0 בתקווה שהם יגיעו למרכזיה.
מנוע חיפוש באתר שלכם פועל כמו לחיצה על הספרה 0 בנתב השיחות. גולשים רבים מגיעים לאתר האינטרנט שלכם כדי לחפש מידע ספציפי. אם המידע לא נמצא בעמוד הבית שלכם, הבחירה השניה של הגולשים תהיה לחפש את המידע באמצעות מנוע החיפוש באתר.
תנו לחיפוש לדבר בשם עצמו, להלן מספר נקודות המציינות למה חשוב וכדאי להוסיף מנוע חיפוש לאתר האינטרנט שלכם:
המרת ביקור גולשים ללידים
חברת המחקר MarketingSharpa מצאה כי גולשים המשתמשים במנוע החיפוש של אתר אינטרנט ממירים יותר מאשר גולשים שלא משתמשים במנוע החיפוש. כמו כן, המחקר מציג כי 43% מהגולשים באתרים הלכו ישירות למנוע החיפוש בעת שהותם באתר האינטרנט.
איסוף מידע על גולשים
באמצעות שימוש בכלי הנכון, תוכלו לקבל מידע שימושי על הרגלי החיפוש של הגולשים באתר שלכם. לאחר שתקבלו את המידע, תוכלו להשתמש בו באסטרטגיות השיווק שלכם.
הגדלת זמן השהייה באתר
מחקרים מראים שזמן השהייה הממוצע של גולשים בעמוד באתר אינטרנט הוא 8 שניות. מנוע חיפוש מאפשר לגולשים להגיע במהירות למידע שהם מחפשים ומגדיל את הסיכוי שהם ימצאו את המידע המבוקש לפני שיעזבו את האתר.
בין אם תבחרו לבנות מנוע חיפוש מתקדם או לא, אתם חייבים להוסיף לאתר האינטרנט שלהם מנוע חיפוש. לאחר מכן, נסו לבצע מספר חיפושים באתר שלכם כדי לבדוק האם החיפוש פועל כפי שהתכוונתם.