כיצד תשמרו על הרצפה במשרד נקייה ומטופחת?

מאת: ביזנס סיטי

צוות הניקיון עובד שעות ארוכות ובכל זאת הרצפה נשארת דביקה. לפני שתמהרו לפטר את עובדי חברת הניקיון, קראו על האמצעים הבאים לטיפוח רצפת המשרד ושמירת איכות הניקיון.

טאטאו ביסודיות את כל המשרד

טאטוא יסודי יסיר את שכבת הלכלוך הראשונה ובה שאריות נייר ושקיות, שיער, מיני מזיקים ועוד. רק לאחר ששכבת הלכלוך הראשונה תיעלם – ניתן יהיה לשטוף את הרצפה ביעילות.

סתימת פתחים וסדקים ברצפה

מרצפות סדוקות, שבורות או כאלה שהאטימה שלהן אינה מספקת נוטות לאגור לכלוך ושומן, שנדבקים לנעלי העוברים והשבים ומפוזרים באופן שיטתי בכל חלקי המשרד, כך שגם אם קרצפתם היטב, אתם צפויים לשוב ולראות כתמים שחורים בחדר בתוך זמן קצר. לכן, לפני שמתחילים בתהליך ניקוי מרצפות חשוב לבדוק את שלמותן.

שטיפה במים ולא בסחבה לחה

בשל מחסור במים במדינת ישראל, ואולי זהו פשוט נוהג שהשתרש בחברה, מרבית חברות הניקיון נוהגות לשטוף את מרצפות המשרד בעזרת סחבה לחה בלבד. הדבר יוצר משטחים דביקים.

ההמלצה היא לשטוף את הרצפה במים נקיים בכל משמרת, כאשר ניתן לעשות שימוש במים ממוחזרים ממיכל האיסוף של מערכת המיזוג או מים אפורים. מדובר בחיסכון של בין 3-5 ליטרים בכל שטיפת רצפה. משמעתי!

המלצה נוספת: אם אין באפשרותכם להשתמש במים נקיים, השתדלו להחליף את סחבת הניקוי לעיתים קרובות.

התאמת חומר הניקוי לסוג המרצפות

בחירת חומר הניקוי הנכון לכל סוג מרצפת יבטיח ניקיון יעיל, יסודי וכזה שנשמר לאורך זמן. לכן, בדקו מהו סוג הריצוף במשרדכם (גרניט, פורצלן, פרקט, שיש, קרמיקה, בטון מוחלק ועוד) והתייעצו עם חברת הניקיון לגבי המוצר האידיאלי עבורכם.

תדירות ניקוי הרצפות

שטיפת הרצפה אחת ליום במשרד המעסיק 5 עובדים נחשב ללו"ז מקובל, עם זאת, שטיפת הרצפה אחת ליום במשרד המעסיק מעל 30 עובדים, לקוחות ונותני שירות – אינו מצב אידיאלי, שכן מספר רב של עובדים מגביר את קצב ייצור הלכלוך, ובשל כך זקוקים לתדירות ניקיון גבוהה יותר.

מכוון שסבבים רבים של ניקיון מייקרים את התשלום החודשי לחברת הניקיון מעסיקים רבים נמנעים משינוי בתדירות, ונאלצים להתמודד עם משרד מלוכלך. המלצתנו היא להגדיל את התדירות ולמדוד את היתרונות והחסרונות לתקופה של שלושה חודשים, שלאחריה תקבלו החלטה לגבי לו"ז הניקיון.

be-inspiration מפתחים אנשים מקדמים עסקים