BusinessCity מציג את החשיבות של עיצוב פנים כמרכיב העיקרי לשגשוג בתי עסק ומהי החשיבות הרבה ביצירת סביבת עבודה נוחה לעובדים.
עיצוב פנים עוסק בתכנון ועיצוב חללים פנימיים של מבנים בהתאם לדרישות וצרכי הלקוח. מעצב הפנים ממקם את התאורה, הסטיילינג, הריהוט והאביזרים תוך התאמת הצבעים והטקסטורות, כך שישתלבו ביחד וינצלו את החלל הקיים ליצירת תדמית בצורה הטובה ביותר תוך כדי עמידה במסגרת התקציב שהוגדר על ידי הלקוח.
במגזר העסקי, כשבעלי עסק רוצים לעצב משרד, חדר ישיבות, אזור קבלה או כל חלל אחר פונים למעצבי פנים ובודקים מהם ההתמחויות שלהם, כגון עיצוב משרדים , עיצוב חנויות, עיצוב בתי מלון, עיצוב מסעדות או עיצוב מרפאות.
לפני שמתחילים במלאכת העיצוב רצוי לבחון את הפונציות שהעיצוב צריך לענות עליהן, כמות העובדים, אלו שירותים או מוצרים בית העסק מספק, מה המסר אותו רוצים להעביר ללקוחות, מהי צורת החלל, מטרות החלל (אזורי המתנה, שטחי אחסון, שטחי תצוגה וכדומה) וכן צבעי הלוגו/ בית העסק.
עיצוב בית העסק משקף את אופי החברה ומהווה כרטיס ביקור של העסק, כשלקוחות נכנסים לבית העסק העיצוב החזותי הינו הדבר הראשון שהם רואים. זכרו שקשה מאוד לשנות רושם ראשוני על בתי עסק.
מיתוג העסק והמסר אותו רוצים להעביר ישפיעו על החזות העיצובית, לדוגמא משרד לעורכי דין או רואה חשבון יעוצב בצורה שמרנית לעומת משרד פרסום שיעוצב בצורה נועזת, יצירתית ודינמית.
עיצוב משרדים
מעצב הפנים לומד מהו אופי המשרד, גודל חלל המבנה, כמות העובדים בכל חדר ומהו המיתוג של בית העסק כאשר הדגש הוא בעיקר על יצירת סביבת עבודה יעילה ונוחה לעובדים ולשפר את מורל העובדים.
לדוגמא, בחברות הייטק מעצבי הפנים מתכננים חדרי ישיבות המותאמים לדיונים ממושכים, מקימים עמדות עבודה עם שולחנות מעוצבים, מעצבים דלפקי קבלה מינימליסטים ויוקרתיים,
כיום, בעלי עסק הבינו שככל שהעובד מרוצה תפוקת העבודה עולה ולכן מוסיפים חדרי הפסקה לעובדים המצויד במשחקי שולחן, משחקי מחשב וטלוויזיות. חדרי המנוחה מעוצבים בצורה משוחררת ויצירתית.
עיצוב חנויות
כשמדברים על עיצוב חנויות, העיצוב מתחיל מחלון הראווה ונמשך לאורך כל החנות. העיצוב צריך להיות מתוכנן כך שיגרום ללקוח לעבור מסלול שיציג לו את כל המוצרים והחלל לא יהיה עמוס בעין. המוצרים יודגשו באמצעות המיתוג והקונספט של החנות.
במקרים רבים עיצוב מוצלח יכול להשפיע על חווית הקנייה של הלקוח וישפיע על ההתנהלות בעת ביצוע עסקה ולעיתים יכול להרחיב את מאגר הלקוחות של החברה בכך שיעודד רכישה חוזרת.