תקציר מאמר מתוך אתר
בעבר, חברות מצליחות שלחו כרטיסים לאירועי ספורט ומתנות יוקרתיות אחרות כדרך להגיד תודה ללקוחות הטובים ביותר שלהן. אבל המיתון הכלכלי יצר מגמה חדשה של חסכנות, המתנות הנדיבות שחולקו בעבר הפכו להיות מותרות עבור בתי עסק. כיום, מתנות יקרות מביאות תגובות מהלקוחות כמו, "בטח אנחנו משלמים לכם יותר מדי כסף".
יש דרכים יותר פשוטות, אישיות ויעילות להגיד תודה שכמעט ולא עולות כסף. למרות שתמיד נחמד לקבל מתנות יוקרתיות, מתנות אישיות בעלות משמעות גדולה יותר:
1. צרו קשר עם הלקוחות
התקשרו אל הלקוחות עם מטרה אחת ברורה, להגיד ללקוחות שלכם כמה אתם מעריכים אותם. מאחר וזה נעשה לעיתים נדירות, זו דרך טובה וחזקה להגיד תודה רבה, אפילו אם תשאירו הודעה קולית במשיבון. הלקוחות שלכם לא ישכחו את זה בקרוב.
2. שלחו מכתב תודה בכתב יד
כשהדוא"ל משתלט יותר ויותר על התקשורת העסקית, חברות שלוקחות את הזמן כדי לשלוח מכתבים בכתב יד מתבלטות במיוחד. מכתבי התודה יכולים אפילו להיות מודפסים ומותאמים אישית.
ג'ני לינד וולש, נשיאת חברת הבניה Legacy Contracting נוהגת להוסיף למכתבי התודה שטר של 2$ בגלל שהם ייחודיים והלקוחות שומרים אותם.
3. היו יצירתיים
מאמן היזמים מייק קאוולה מחברת Self Employed King משתמש בפרילנסרים מאתר Fiverr (שם כל הצעות המחיר מתחילות ב-5$ בלבד) כדי לשלוח הודעות תודה כיפיות ומצחיקות. זה יכול להיות כל דבר החל מסימולצית מהדורת חדשות ועד למישהו שמחזיק את שלט התודה בכיכר טיימס בניו יורק.
4. קבעו יום שנה לכל לקוח
ג'ף קרנץ' מחברת Krantz Training, חברה המתמחה באימון אנשי מכירות, מציע לחגוג את התאריך שבו כל לקוח ביצע את הרכישה הראשונה שלו בחברה. קביעת יום שנה מיוחד לכל לקוח זו דרך יעילה לקחת את הזמן ולהגיד תודה לעסק.
5. פרסמו פוסטים במדיה החברתית
תגידו תודה ללקוחות הטובים ביותר שלכם באופן פומבי ברשתות החברתיות בהן הם משתמשים לעיתים קרובות כך שבטוח הם יוכלו לראות את זה. תמיד נחמד לקבל הכרה חברתית בפני העמיתים שלכם.
6. השתמשו בתמונות
פאם וירץ', הבעלים של חברת Grace Landscaping משתמשת בגלויות העשויות מתמונות הגנים של הלקוחות שלה כדי לשלוח מכתבי תודה ללקוחות שלה. על פי וירץ' כל משלוח עולה פחות מ-7$.
7. השתמשו בסרטוני וידאו
סגן מנהל השיווק בחברת Nextiva, יניב מסגדי פרסם סרטון וידאו פשוט ביוטיוב כדי להגיד תודה לכל אחד מהלקוחות באופן אישי.
8. השתמשו במתנות חינמיות
שילה קורץ, נשיאת חברה המפתחת תוכנה לניתוח כתב יד Grahology Group, שולחת ללקוחותיה אריזת מתנה עם CHAP (תוכנת מחשב לניתוח כתב יד) חינמית שהם יוכלו להפיץ אותה בקרב החברים והעמיתים שלהם ולקבל חוויה כיפית וחינמית כמובן.
9. ערכו אירוע חינמי
ערכו אירוע ללקוחות בו הם יוכלו ללמוד משהו שקשור לעסק שלכם. טינה מוזטיס מחברת MosetisPR בד"כ מצלמת תמונות של הלקוחות שלה ולאחר האירוע שולחת להם תמונה ממוסגרת.
10. שלחו להם כוס קפה במתנה
סעיף מתייחס רק למשתמשי טוויטר בארה"ב אך העיקרון הוא זהה. חברת בתי הקפה סטארבקס הוציאה תוכנית של שליחת קפה ללקוחות באמצעות הטוויטר. בית העסק טוען את הכרטיסים של הלקוחות בסכום הרצוי והם יכולים להשתמש בכסף כדי לרכוש קפה ברשת סטארבקס.
11. הציגו את בית העסק של הלקוחות שלכם באתר האינטרנט שלכם
כל לקוח אוהב את ההכרה החינמית (ואת היתרון השיווקי) המגיע מהצגה של בית העסק באתר האינטרנט של חברה אחרת. צרו עמוד תודה באתר האינטרנט שלכם המראה את הלקוחות העיקריים שלכם ולמה אתם מעריכים אותם כל כך. ספקית פתרונות הטלפונים Grasshopper לקחה את הרעיון צעד אחד קדימה ויצרה עמוד תודות בו הלקוחות שלה יכולים להודות לאנשים אחרים שעזרו להם לכל אורך הדרך.
12. הפנו לקוחות חדשים
האם יש דרך טובה יותר להגיד תודה מלשלוח לקוחות חדשים לאחד מהלקוחות העיקריים שלכם? הם בטוח יזכרו לכם את זה.