19 טעויות נפוצות שבעלי עסקים קטנים עושים

תקציר מאמר מתוך אתר

הטעויות שלי לימדו אותי איך להיות בעלת עסק טובה יותר. אני משתפת אתכם כדי שתוכלו להימנע מחזרה על הטעויות שאני עשיתי.

ישנם ימים (או אפילו שנים) שבהם אתם תוהים אם הדברים מסתדרים כפי שהם צריכים. אתם מסתכלים על חשבון הבנק שלכם וצוחקים (אתם יודעים, הצחוק הזה שגורם לאנשים בבתי קפה לעבור לשולחן אחר).

אתם תוהים מתי תהיו מצליחים כמו האנשים ההם, אתם יודעים האנשים שנמצאים בשער של העיתונים, הדוברים המרכזיים, אלה שמתראיינים בכל מקום.

היום אני רוצה לעזור לכם למצוא את חזון ההצלחה שלכם כבעלי עסקים קטנים. לכן אני משתפת את בפשלות שעשיתי לאורך הדרך וכך תוכלו להימנע מהטעויות שעשיתי ולעשות טעויות משלכם. אתם תלמדו מהם בדיוק כמו שאני למדתי ותהיו קרובים יותר לחזון ההצלחה שלכם.

לא כל העסקים טובים

כשאתם פותחים את החברה שלכם או בזמנים בהם יש האטה במכירות, קל מאוד לקבל כל עסק הנמצא בדרכיכם רק כדי לעשות את ההכנסה החודשית. לא סתם אתם לא רוצים לעשות עסקים עם אותם חברות ובטווח הארוך סביר להניח שהחברות האלו לא יעזרו לכם להתקדם קדימה.

אתם יכולים להגיד "לא"

אתם יכולים לסרב להכל, בין אם זה לחברות שאתם לא רוצים ובין אם מדובר בועדה שכולם משתתפים בה. "לא" היא המילה הכי חזקה באוצר המילים של בעלי עסקים.

התייחסו לספקים שלכם כלקוחות משלמים

בכל פעם שכסף אמור להחליף ידיים, זה עסק, אפילו אם הכסף לא באמת מחליף ידיים. תפסיקו לקוות לקבל עסקה הוגנת כשאתם עושים סחר חליפין. כתבו וחתמו על חוזה כדי לודא ששני הצדדים מקיימים את ההבטחות שלהם.

אל תשכחו לכתוב חוזה

האם הזכרתי שאתם צריכים לנסח חוזה ולחתום עליו? הסכם פשוט יכול להגיע רחוק ולעזור לכם לודא שכולם שמחים. זה לא חייב להיות מדע טילים, אבל זה כן צריך לגרום לשני הצדדים להרגיש שהם מקבלים עסקה הוגנת.

למדו מה ההבדל בין פתרונות זולים לבין פתרונות בעלי ערך

אם הייתי אוספת את כל המטבעות שבזבזתי על פתרונות זולים במשך חמשת השנים האחרונות, הייתי מאוד מדוכאת. בסופו של דבר הזול הופך להיות מאוד יקר. פתרונות בעלי ערך אולי יעלו לכם יותר, אבל אלו הפתרונות הטובים ביותר למותג שלכם. חשבו על זה כשאתם צריכים להתמודד עם פתרון זול. כמו כן, אל תרגילו את הלקוחות שלכם לקנות על בסיס מחיר, או שהם אף פעם לא ישלמו את המחיר האמיתי שאתם שווים.

אתם לא יכולים להרוויח כסף אם אתם לא יודעים לאן הכסף שלכם הולך

נהלו את כל הכספים של העסק שלכם במקום אחד. אני יודעת שאתם לא רוצים לראות את המצב הפיננסי שלכם אבל עשו זאת בכל זאת. תוכלו לחסוך המון כסף אם תדעו בדיוק לאן הכסף שלכם הולך.

הרחיבו אופקים

זה נהדר שאתם קוראים דברים על התעשיה שלכם. אבל עכשיו אתם צריכים להרחיב את האופקים שלכם, לצאת מהתעשיה וללמוד מאנשים אחרים שלא קשורים לתעשיה שלכם. תופתעו איך הרעיונות פתאום מתחילים לצוץ.

הפסיקו לפחד מכישלונות

אני שונאת את המשפטים "היכשלו מהר" ו-"כישלון הוא לא אופציה". אם אתם ממשיכים להיכשל, יש לכך סיבה. תמיד יש אפשרות שתיכשלו. התפקיד שלכם כבעלי עסקים קטנים זה להיכשל בצורות שונות וככל שעובר הזמן, להיכשל פחות.

דברו בשפה פשוטה

השתמשו במילים שקהל היעד שלכם יבין. ואם כבר התייחסנו לנושא הזה, דברו פחות על מה שאתם רוצים לעשות ויותר על איך קהל היעד שלכם ירגיש כשהם יחוו את מה שאתם מציעים.

הכירו בעובדה שיש דברים שאתם פשוט לא טובים בהם

ישנם דברים שאנחנו פשוט גרועים בהם, אבל אין ברירה וחייבים לעשות אותם. הכירו בכך והעסיקו מישהו שמתמחה היכן שאתם לא. בדרך הזו תוכלו לעשות דברים שאתם אוהבים לעשות וממש טובים בהם.

אל תאמינו לכל מה שאתם רואים באינטרנט

לא כל עסק כל כך מצליח כפי שהוא נראה בפייסבוק. הייתי רוצה לבזבז יותר זמן בהגדרת מאפייני הצלחה. כך אוכל לדעת שהשגתי משהו. וזה בסדר להיות גאים במה שהשגתם.

שימו לב ממי אתם מבקשים עזרה

כשאתם מבקשים מאחרים עזרה לבנות את העסק שלכם, ודאו שאתם עוקבים אחרי מה שהם עושים. אם אתם לא משלמים להם, הרשימה של האנשים האלה צריכה להיות קצרה. בקשו מהם דברים קטנים ופשוטים ולאחר מכן שלחו להם מכתב תודה.

99% מהזמן, זה אשמתכם

כן, זה לא אשמת הלקוחות או הצרכנים שלכם זה לא אשמת האינטרנט וזה לא אשמת חשבון הבנק שלכם. זה הכל באשמתכם. אל תאשימו אחרים כשהדברים משתבשים. אחרי הכל, אתם בניתם את הסביבה והרשתם לדברים לקרות.

אסטרטגיה צריכה להיות בעדיפות גבוהה יותר מאשר הוצאות

אנחנו יכולים לקנות כל מה שאנחנו רוצים באינטרנט, כולל קורסים, פלאג אין ושירותים שיקחו אתכם מאפסים לגיבורים. כמובן שלכל דבר יש עלות. הפסיקו לבזבז והתחילו לתכנן. אתם צריכים מטרה ברורה על כל דולר שאתם מבזבזים.

כשאתם בונים עסק זה כמו לבנות קהילה

אתם יוכלים לבנות מה שאתם רוצים, אבל בלי לקוחות חוזרים ונאמנים, אתם בונים לחינם. תנו ללקוחות דרכים ליצור אינטראקציה אתכם ולשתף את המותג שלכם. תהיו היכן שהלקוחות שלכם נמצאים, במקום לבקש מהם לבוא למקום בו לכם נוח.

האנשים הם הגורם הכי חשוב בעסק שלכם

בלי אנשים לא תוכלו לעשות את מה שאתם אוהבים מדי יום. לקוחות, עובדים, ספקים – הם הסיבה שבזכותם אתם פועלים. אל תשכחו את זה. אמצו את המשפט הבא: ניהול עסק זה אף פעם לא עליכם.

העסיקו עובדים, לא רובוטים

העסיקו אנשים המשקיעים בהצלחת המותג שלכם בדיוק כמוכם אם לא יותר מכם. זה יותר מהשכלה או ניסיון תעסוקה, זה הגישה, ההתלהבות ומוסר העבודה. ביקשו מהמועמדים הפניות ובדקו אותם ביסודיות.

סימכו על תחושות הבטן שלכם

התחושות שלכם אף פעם לא טועות. הגבירו את הכפתור של הלב שלכם והחלישו את הכפתור של האנשים האחרים שאומרים לכם מה אתם צריכים לעשות.

להיות בעלים של בית עסק אמור להיות כיפי

זו נסיעה מופלאה, יש עליות, ירידות וסטייה לצדדים. אבל להיות הבעלים של בית עסק זה נכס נהדר לחיים כל עוד אתם לא שוכחים לחיות ולכייף. כשזה מפסיק להיות כיפי, הגיע הזמן לערוך שינויים. זוכרים את תחושות הבטן שלכם מהסעיף הקודם? התחילו משם ומצאו את ה"כיף" שוב. זה בסדר לזעזע את המערכת מדי פעם, אתם תישארו עם חלקים ששוה להשאיר אותם.

be-inspiration מפתחים אנשים מקדמים עסקים