7 דרכים להגדיל את המכירות בשנת 2014

תקציר מאמר מתוך אתר

זו אולי תחילת השנה, אבל לבעלי עסקים קטנים יש תמיד דאגות שאינן תלויות זמן. לכל יזם יש רשימת מטלות לשנת 2014, ואחת המטלות היא הגדלת המכירות. הנוף העסקי משתנה, הרשתות החברתיות נמצאות "בכל מקום", וכיום קשה יותר מבדרך כלל למצוא לקוחות חדשים ולשמור על הלקוחות הקיימים.

התירוצים האלה הם המכשולים שאנחנו כבעלי עסקים שמנו בדרך כשלא הגענו ליעדים שלנו. הנוף העסקי משתנה בכל שנה החל מתקופת אנשי המערות שהחליפו אוכל בעבור כלים.

הרשתות החברתיות נמצאות בכל מקום (וזה דבר טוב לבעלי עסקים אם הם לוקחים את הזמן כדי ללמוד איך להשתמש בהן כראוי) ואם יש לחברה שלכם תוכנית יציבה, אז אף פעם לא קשה מדי להביא עסקים חדשים תוך שמירה על מאגר הלקוחות הקיימים.

כדי לעזור לכם, חיברתי רשימה של 7 דרכים שונות שיסייעו לכם להגדיל את המכירות. מצאו את הדרכים שעובדות הכי טוב עבור החברה שלכם וכך תוכלו להתקרב לסגירת העסקה הגדולה.

 

1. השיגו יותר מהלקוחות הקיימים

האם המוצרים או השירותים שלכם מאפשרים צמיחה בקרב הלקוחות הקיימים שלכם? לדוגמא, אם אתם מנהלים חברת ניקיון ורוב הלקוחות שלכם משתמשים בשירות שלכם פעם בשבוע, בדקו האם יש אפשרות להציע להם שירות פעמיים בשבוע. זכרו, זמן שווה כסף. אם החברה שלכם מתפקדת בפחות מ-100 אחוז, אז אתם מבזבזים כסף כל שבוע.

 

2. מצאו לקוחות חדשים

עד כמה אתם מכירים את הנתונים הדמוגרפיים של מאגר הלקוחות הקיימים שלכם? ככל שתכירו יותר טוב את הלקוחות הנוכחים שלכם, כולל מהי הסיבה שהם קונים ממכם, כך יהיה לכם יותר קל לאתר לקוחות חדשים עם המסר הנכון.

האם מגזרי הלקוחות השונים רוכשים את המוצרים או השירותים שלכם מסיבות שונות? קבוצה אחת יכולה לרכוש מכם בגלל איכות המוצרים שלכם בעוד שקבוצת אחרת מעדיפה לרכוש מכם מוצרים בעיקר בגלל נוחות.

בשנת 2014, חשוב שתתרכזו במגזרי הלקוחות המייצגים את ההזדמנויות הטובות ביותר לצמיחה. לדוגמא, אם אתם בעלי חנות לציוד מחנאות ומכרתם בשנת 2013 באינטרנט כפול ממה שמכרתם בחנות. איפה תחפשו הזדמנויות לצמיחת העסק בשנת 2014?

 

3. למדו כיצד להשתמש ברשתות החברתיות

תפסיקו להשתמש במשפט "אין לנו זמן ללמוד על הרשתות החברתיות". הלקוחות שלכם והלקוחות הפוטנציאליים שלכם נמצאים כרגע אונליין ורוכשים מוצרים, כותבים ביקורות, עורכים מחקר של המוצרים או השירותים שלכם ומשווים אותם למתחרים שלכם.

אם אתם לא חלק מהשיחות ברשת, אז אתם נותנים לגורל להחליט האם אתם תצליחו להשיג לקוחות חדשים בשנת 2014. אל תהיו תלויים בגורל, הצטרפו לשיחות אונליין.

 

4. השיקו מוצרים או שירותים חדשים

האם החברה שלכם במצב להשיק משהו חדש? אם התשובה היא כן, בחרו את הלקוחות שהם חדשניים ומאמצים ראשוניים ודאגו שהם יעזרו לכם עם ההשקה. הם יכולים להיות השגרירים של המותג שלכם.

אם אתם בעלים של מסעדה ואתם מתכננים לשדרג את המתחם או להוסיף פריטים חדשים לתפריט, בחרו משפיעים מקומיים ולקוחות קבועים שיבקרו במסעדה שלכם ויעבירו ביקורת על השינויים. הם יכולים להיפגש אתכם או עם השף שלכם ולשתף אתכם בחוויות שלהם, כך תוכלו לדעת למה הם נהנים לבוא למסעדה שלכם על בסיס קבוע. המטרה היא שהם יספרו לכולם על השינויים החדשים באמצעות הרשתות החברתיות, סמסים או אירועים מקומיים.

 

5. היכנסו לשווקים חדשים

במקום שהחברה שלכם תצמח בצורה אנכית (מכירת מוצרים לאותו קהל מטרה), שקלו לקחת את ההזדמנות להיכנס לשווקים חדשים ולהגדיל את העסק שלכם בצורה אופקית.

חברה שלי בעלת חנות תיקים ונהנית מהצלחה ענקית במכירה לשווקים קבועים במהלך השנים האחרונות. לאחרונה, דיברנו על התרחבות לשווקים חדשים במקרה ותהיה ירידה בשווקים הנוכחיים. אמנם יש סיכון, אבל היא הכירה בפוטנציאל של החנות שלהם ואהבה את הרעיון שהיא לא צריכה לשים את כל הביצים שלה בסל אחד. כיום היא בודקת לידים מלקוחות פוטנציאליים בשווקים חדשים שהביאו עניין בשיווק המוצרים שלה.

 

6. העסיקו עובדים חדשים

אנשי מכירות טובים תמיד ישלמו על עצמם. אם קבוצת אנשי המכירות הנוכחית שלכם פועלת בקיבולת כמעט מלאה, שקלו להוסיף מספר אנשי מכירות שישלימו את המאמצים הנוכחיים שלכם. תסתכלו על העובדים החדשים בתור אנשים שיביאו הכנסות נוספות ולא בתור הוצאות.

 

7. שתפו פעולה עם חברה אחרת

בעולם אידיאלי, יש בחוץ חברה אחרת המציעה חמאת בוטנים לריבה שלכם. שיתופי פעולה טובים מגדילים את הערך של החברה ומביאים לקוחות חדשים לשני הצדדים.

לדוגמא, האינסטלטור שלי עושה גם עבודות הסקה אבל הוא לא מטפל במזגנים מרכזיים. כשהיתה לי בעיה עם היחידה שלי, הוא הציע שהוא יתקשר לחברת שותפה שלו שתוכל לפתור לי את הבעיה. הוא קיבל עמלת תיווך על ההצעה.

דוגמא נוספת כולל טכנולוגיה ורשתות חברתיות. החברה שלי יוצרת תוכן עבור בעלי עסקים כדי שיוכלו להשתמש בזה באתרי האינטרנט שלהם וברשתות החברתיות. שותף שלי בונה אתרי אינטרנט עבור חברות ועסקים. בשבוע שעבר הם קראו לנו כדי שנעבוד על פרויקט של לקוח שלהם, לבנות אתר אינטרנט ולכתוב תוכן שילווה אותו.

 

יש מכנה משותף לשבעת ההצעות שלי להגדלת המכירות השנה: כולן אקטיביות- השיגו, מצאו, למדו, השיקו, היכנסו, העסיקו ושתפו פעולה. אלא אם יש לכם מוצר או שירות חד פעמיים, הלקוחות לא הולכים לדפוק לכם על הדלת. אם אתם רוצים יותר מכירות בשנת 2014, אתם צריכים לנקוט בכמה פעולות כדי לגרום לזה לקרות.

be-inspiration מפתחים אנשים מקדמים עסקים